Wiewióreczki Zabawy ruchowe w domu

Przydatne linki: 

 !  Uwielbiane przez nasze Wiewióreczki zajęcia z Panem Miłoszem teraz dostępne o dowolnej porze :)
Tuptaj Maluszku: https://youtu.be/_cht9rDfYXg
Tuptaj Średniaczku https://youtu.be/bZnfkuZMQ9Q
 
Tuptaj Starszaku: https://youtu.be/vjnvB9gEDmA
 
Zabawy bez końca: https://www.youtube.com/watch?v=13_U20z0qe0   


PIĄTEK  POĆWICZYMY STOPY
 
ODKURZACZ- Dziecko  naśladuje robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp, zbierają wszystkie rzeczy znajdujące się na podłodze (klocki, kasztany, żołędzie, koraliki itp.) i wrzucają je do odpowiednich pojemników. W czasie sprzątania, na hasło rodzica  „odpoczynek”- dziecko przyjmuje pozycję średnią Klappa. Na zawołanie „koniec odpoczynku”- dziecko wraca do sprzątania.

BALETNICA- Dziecko siedzi na niskim krzesełku. Czubki palców dotykają podłogi, pięty uniesione w górę. Na sygnał prowadzącego dzieci przestawiając kolejno stopy do przodu i do tyłu- imitują kroki baletnicy chodzącej na czubkach palców.

MYCIE SIĘ- Dziecko za pomocą stóp przystępują do mycia całego ciała, stópki imitują mydło

WZNOSZENIE RAMION- dziecko stoi wyprostowane następnie zaczyna wznosić ramiona  w górę z maksymalnym wyciągnięciem się w górę i następnie rozluźnienie mięśni ramion i swobodne opuszczanie ich w dół.

ODDYCHAMY- Dziecko staje w lekkim rozkroku, ręce kładzie na biodra-zamyka oczy. Wciąga powietrze, głęboko nosem a wydycha ustami. Ćwiczenie wykonuje kilka razy


ŚRODA - ĆWICZYMY MIĘSNIE NÓG
 
BEREK KULAWY LISEK-  Rodzic wyznacza dziecku pole po którym będzie mógł się Dy poruszać. Stojąc na czworaka z jedna nogą uniesioną do góry. Dziecko ucieka przed berkiem( berek również chodzi na czworaka z jedną nogą uniesioną do góry). Dziecko gdy zostanie złapane zamienia się rolami z rodzicem

UTRZYMUJEMY RÓWNOWAGĘ- Dziecko ustawia się w kręgu podpartym. Na sygnał rodzica unoszą jednocześnie do poziomu przed siebie prawą rękę i wyprostowaną w tył do poziomu lewą nogę. Wytrzymuje tak dziecko ok. 10s. następnie wraca do pozycji wyjściowej. Następnie na kolejny sygnał rodzica dziecko podnosi pracą rękę oraz lewą nogę wytrzymuje ok. 10s. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy

TOCZENIE PIŁKI PO NOGACH- Dziecko siedzi na podłodze z prostymi rękami opartymi za sobą. Na prostych nogach dziecko kładzie piłkę. Na sygnał rodzica, dziecko unosi wyprostowane nogi w górę, aby piłka potoczyła się po nogach w stronę bioder. Następnie unosi biodra wykonując podpór tyłem, aby piłka stoczyła się po nogach do stóp. W czasie całej zabawy piłka nie może spać z nóg na podłogę. Dziecko powtarza to zadanie 5 razy\

ZŁAP PIŁKĘ LEŻĄC- Rodzic ustawia dziecku np. 2 krzesła w odległości ok. 2 m( robimy bramkę). Dziecko kładzie się na brzuszku pomiędzy bramką. Rodzic rzuca piłkę do bramki. Zadaniem dziecka jest nie pozwolić rodzicowi szczelic gola. Dziecko leży na brzuszku, nogi nie odrywają się od podłogi, jedynie może oderwać klatkę piersiową od podłogi oraz ręce.

DMUCHAMY- Dziecko i rodzic kładą się na brzuszku naprzeciwko siebie w odległości ok. 0,5m. naprzeciwko siebie kładą
piłeczkę i próbują w nią dmuchać, tak aby przeturlała się do drugiej osoby.
 
 

WTOREK  - ZWIERZĄTKA
 
SLIMAK- Dziecko leży na brzuszku nogami wyprostowanymi i złączonymi. Na hasło rodzica- „ślimak pokaż rogi” – dziecko podnosi głowę i ręce nad podłogę, przykładając zwinięte w pięść dłoniedo skroni i prostując wskazujące palce pokazując”rogi”. Na hasło ślimak schowaj rogi dziecko zgina wskazujące palce. Natomiast gdy usłyszą ślimak odpoczywa- wracają do pozycji wyjściowej.

ZRYWANIE KWIETKÓW- leży na brzuszku nogami wyprostowanymi i złączonymi, ręce są pod brodą.  Na hasło rodzic- zrywamy kwiatki- dziecko unosi głowę i recę i imituje zrywanie kwiatków. Natomiast gdy usłyszą odpoczywamy- dziecko wraca do pozycji wyjściowej.

DZIĘCIOŁ SIEDZĄCY- Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, plecy wyprostowane. Na sygnał  rodzica, dziecioł- dziecko szybko pochyla głowę w przód, a następnie prostując naśladuje dzięcioła stukającego dziobem w korę drzewa.

KOLORY- dziecko chodzi po pokoju trzymając w rękach kolorowe kartki(kredki), naprzemiennie unosząc je do góry i opuszczając. Gdy rodzic wypowie kolor jaki dziecko trzyma w ręce unosi przedmiot nad głowę.

DMUCHAMY- Dziecko i rodzic kładą się na brzuszku naprzeciwko siebie w odległości ok. 0,5m. naprzeciwko siebie kładą piłeczkę i próbują w nią dmuchać, tak aby przeturlała się do drugiej osoby.
 
 

Poniedziałek -  Lubimy ćwiczyć
 
PASTOWANIE PODŁOGI- Dziecko siedzi na podłodze z ugiętymi kolanami pod stópkami trzyma po 1 woreczku( jak nie posiadamy woreczków może być zwinięta chusta). Dłonie oparte są o podłogę za sobą. Na sygnał rodzica dziecko „pastuje podłogę, przesuwając woreczek do przodu i tyłu w bok. O woreczek oparte są tylko czubki palców stóp. Ćwiczenie trwa ok. 1 min

ROBIENIE NA DRUTACH- Dziecko siedzi na podłodze w siadzie rozkrocznym z nogami ugiętymi. Kolana sa skierowane na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do drugiej. Nogi są uniesiona nad podłogę, stopy trzymają po ołówku lub kredce. Na sygnał rodzica dziecko udaje robienie na drutach.  Ćwiczenie trwa ok. 1 min następnie przerwa. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

CZATUJĄCY INDIANIN- Dziecko lezy na brzuszku, ręce ułożone wzdłuż tułowia. Na hasło rodzica – Indianin patrzy-dziecko podnosi jedną rękę do  głowy, trzymając dłoń nad oczami. jednocześnie unosi nad podłogę głowę i obserwuje co się dzieje wokół. Na hasło rodzica- Indianin odpoczywa- dziecko wraca do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy

PRZERZUĆ WORECZEK- Rodzic wyznacza linie ( np. sznurek zawiązuje o dwa krzesła),  dziecko siada naprzeciwko wyznaczonej linii z gołymi stópkami  w odległości ok. 1 m. zadaniem dziecka jest przerzucenie stópkami woreczek przez Line. Za każdym razem rodzic podnosi linie coraz wyżej.

RELAKS – dzieci kładą się podłodze i przy spokojnej muzyce z cyklu „Muzyka relaksacyjna” wykonują głębokie wdechy nosem oraz wydechów ustami.