Wiewióreczki Zabawy ruchowe w domu

Przydatne linki: 

 !  Uwielbiane przez nasze Wiewióreczki zajęcia z Panem Miłoszem teraz dostępne o dowolnej porze :)
Tuptaj Maluszku: https://youtu.be/_cht9rDfYXg
Tuptaj Średniaczku https://youtu.be/bZnfkuZMQ9Q
 
Tuptaj Starszaku: https://youtu.be/vjnvB9gEDmA
 
Zabawy bez końca: https://www.youtube.com/watch?v=13_U20z0qe0
 

ZWIERZĘTA
Zwierzęta- Dziecko siedzi na podłodze, podparty z tyłu dłońmi. Nogi ma ugięte w kolanach. Unosi zgięte nogi i na hasło "słoń!" uderza (lekko!) piętami w podłogę, a na hasło "mrówka!" "gra" na niej paluszkami stóp.

Wyścig wielbłądów dziecko chodzi na czworakach, ale z wyprostowanymi nogami i wypiętą pupą, która wygląda jak wielbłądzi garb. Dla utrudnienia odwzorujcie chód tego zwierzęcia (symetrycznie, czyli najpierw przestawcie lewą rękę i nogę, a później prawą rękę i nogę).

Wyścig raków-Dziecko  opiera się na rękach i nogach (brzuchem do góry), unosi biodra i wędruje w tej pozycji.

Piesek Stoisz w szerokim rozkroku, a dziecko biega na czworakach wokół twoich nóg, wykonując ósemki. Może przy tym szczekać

Baranek- Dziecko w pozycji na czworakach uderza piłkę czołem i stara się nią trafić do bramki (można ją wyznaczyć za pomocą kręgli, klocków itd.). Licz, ile bramek tak zdobędzie.

Tresowany lew Trzymasz hula-hoop, a dziecko przez nie przechodzi niczym cyrkowy lew przez płonącą obręcz. Przy każdym kolejnym ćwiczeniu możesz unosić hula-hoop nieco wyżej.

RUCH TO ZDROWIE
 
„Pływanie żabką”- leżenie przodem, nogi wyprostowane i złączone. Na sygnał dziecko unosi ręce i głowę nad podłogę, wykonują rękoma ruchy jak przy pływaniu żabką: energicznie wyciągają ręce jak najdalej w przód, następnie przenoszą w bok i uginając ręce ściągają je w „skrzydełka”.

„Popatrz przez obręcz” – leżenie przodem nogami wyprostowanymi i złączonymi, w dłoniach obręcze (kółka). na hasło dziecko unosi ręce z obręczą nad podłogę i patrzą przez nie na prowadzącego. Na hasło „odpocznij” dziecko kładzie obręcze na podłodze.

„Rybki w stawie” – leżenie przodem na kocykach z nogami wyprostowanymi i złączonymi, ręce ugięte w łokciach i oparte o podłogę, palce rąk skierowane do środka. Na hasło dziecko odpycha się dłońmi od podłogi i ślizga się po podłodze.

„Kwiatek rośnie” – siad skrzyżny, tułów pochylony do przodu, dłonie na podłodze. Na hasło „kwiatek rośnie” dziecko powoli prostuje tułów i wyciągają ręce w górę jak najwyżej. Na hasło „kwiatek więdnie” dziecko powoli wraca do pozycji wyjściowej.

Zdmuchnij świeczkę”
– siad skrzyżny z rękami ułożonymi w „skrzydełka”, dłonie zaciśnięte w pięści a jeden palec wyprostowany i skierowany do góry jest „zapaloną świeczką”. Na sygnał dzieci obracają głowę w lewo i „zdmuchują” lewą „świeczkę”. następnie skręcają głowę w prawo i zdmuchują prawą „świeczkę”. Na hasło „zapal świeczkę” dzieci prostują po jednym palcu każdej dłoni.

„Bicie brawa stopami” – siad na podłodze, kolana skręcone na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do drugiej. Na hasło dzieci unoszą stopy nad podłogę uderzają jedna o drugą. Na hasło „stopy odpoczywają” – dziecko wraca do pozycji wyjściowej.

„Baletnica” – dziecko siedzi na krzesle, czubki palców dotykają podłogi, pięty uniesione. Na sygnał dziecko przestawia kolejno stopy do przodu, do tyłu i w bok – imitują kroki baletnicy chodzącej na palcach.

„Skarpetka” – dziecko na krzesełkach. Na sygnał każde dziecko za pomocą palców stopy przeciwnej stara się zdjąć skarpetkę z jednej nogi, a następnie z drugiej nogi.


GIMNASTYKA STÓPEK
„Bicie brawa stopami”- Leżenie na plecach, ręce odsunięte w bok, dziecko unosi ugięte nogi i rozchylają na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”.

„Czytanie gazety” -Dziecko siedzi na podłodze  przed nim leży rozłożona gazeta. Na znak stara  się rozłożyć, a następnie złożyć gazetę palcami stóp.

„Rozrywanie gazety” -Dziecko siedzi na podłodze, przed nimi leży gazeta, zadaniem dziecka jest porozrywać gazetę na  małe kawałki palcami stóp.

„Zbieranie śmieci” –Dziecko chodzi po pokoju  i zbiera palcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzuca  je do wcześniej przygotowanego pudełka.

- „Odkurzacze”- Dziecko naśladuje robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp zbiera rzeczy leżące obok niego (mogą to być kasztany, korale, woreczki, klocki, maskotki) każde do innego pojemnika.

- „Pożegnanie”- Dziecko siedzi na podłodze, przechylone nieco do tyłu, ręce oparte szeroko za plecami, nogi wyciągnięte do przodu i złączone. Dziecko na sygnał „pa, pa” wykonują stopami powoli ruchy w kierunku podłogi i do siebie (w dół i w górę).