Wiewióreczki Tematyka zajęć

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA PAŹDZIERNIK DLA GRUPY V „WIEWIÓRECZKI
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

  1. IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD
  2. IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZAT
  3. CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY
  4. IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM
ZAGADNIENIA PROGRAMOWE:
  • Dostrzeganie zmian zachodzących jesienią w sadzie;
  • Rozwijanie wrażliwości fonemowej, określanie miejsca samogłoski  w słowie;
  • Odkrywanie litery o, O, a, A, m, M, e, E  – małej i wielkiej, drukowanej  i pisanej ( 6- latki)
  • Wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt;
  • Rozwijanie wrażliwości : wzrokowej, węchowej, smakowej i dotykowej;
  • Rozwijanie umiejętności wnioskowania na podstawie obserwacji  i doświadczeń;
  • Stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających liczenia;
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb 1,2,3,4 - (6 – latki);
  • Rozpoznawanie i nazywanie warzyw i owoców oraz wykonanych z nich przetworów;
  • Przekazywanie informacji w formie uproszczonych rysunków( oznaczeń             i symboli);
  • Ćwiczenie umiejętności odtwarzania w skupieniu prostych przebiegów rytmicznych;
  • Poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody, dostrzeganie korzyści z ich pracy dla społeczeństwa;
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz etapami produkcji chleba;
  • Poznawanie zastosowania węgla i wełny;
  • Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem;
  • Utrwalanie nazw liczebników porządkowych;
  • Poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości
  • Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych;
  • Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.