Słoneczka Zajęcia ruchowe

 09.10.2020

 
-„BEREK”Zabawa z rodzicem. Do zabawy są potrzebne woreczki dla każdego po jednym. Łapiemy woreczek w stopki. Jedna osoba jest berkiem i próbuje złapać drugą osobę tylko uczestnicy zabawy muszą uważać żeby nie wypuścić  woreczek,

-„POSZUKAJ”Rodzic na kartkach  pisze zadania dla dzieci takich jak np.  zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 10 razy i chowa je w mieszkaniu dodatkowo tworzy kilka kartek z podpowiedziami kimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” gdy dziecko nareszcie odnalazło skarb, wygrywa. Oczywiście rodzic ustala co będzie skarbem,

-„SKOKI”- Rodzic ustala linę startu i mety. Ustawiamy się wraz z dzieckiem na starcie. Kostką do gry rzucamy i skaczemy tyle razy ile .oczek wyrzucimy. Wygrywa osoba która jako pierwsza znajdzie się na mecie

-„UMYJ SIĘ”- Dziecko za pomocą stóp przystępują do mycia całego ciała, stópki imitują mydło,

-„RELAKS– dzieci kładą się podłodze i przy spokojnej muzyce z cyklu „Muzyka relaksacyjna” wykonują głębokie wdechy nosem a wydycha ustami.
 




08.10.2020

-„TOCZYMY PIŁKĘ”- Dziecko siedzi na podłodze z prostymi rękami opartymi za sobą. Na prostych nogach dziecko kładzie piłkę. Na sygnał rodzica, dziecko unosi wyprostowane nogi w górę, aby piłka potoczyła się po nogach w stronę bioder. Następnie unosi biodra wykonując podpór tyłem, aby piłka stoczyła się po nogach do stóp. W czasie całej zabawy piłka nie może spać z nóg na podłogę. Dziecko powtarza to zadanie 5 razy,

-„SPRZĄTAMY”- Dziecko  naśladuje robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp, zbierają wszystkie rzeczy znajdujące się na podłodze (klocki, kasztany, żołędzie, koraliki itp.) i wrzucają je do odpowiednich pojemników. W czasie sprzątania, na hasło rodzica  „odpoczynek”- dziecko przyjmuje pozycję średnią Klappa. Na zawołanie „koniec odpoczynku”- dziecko wraca do sprzątania,

-„WYŚCIGI”- Do zabawy są potrzebne dwa kocyki. Jedna osoba jest berkiem zadaniem drugiej osoby jest nie danie się złapać drugiej osobie.  Dziecko wraz z rodzicem na kucaka siedzą na kocykach nie odrywając pypy od nóg. Zadaniem zawodników jest poruszanie się po pokoju odpychając się rękami,

-„CIUCIUBABKA” - Dziecko, które jest ciuciubabką, stoi w środku koła z zawiązanymi oczami. Rodzic śpiewa znaną piosenkę, a ciuciubabka próbuje ją złapać,

-„ODDYCHAMY”- Dziecko staje w lekkim rozkroku, ręce kładzie na biodra-zamyka oczy. Wciąga powietrze, głęboko nosem a wydycha ustami. Ćwiczenie wykonuje kilka razy.




07.10.2020

-„ROBIENIE NA DRUTACH”- Dziecko siedzi na podłodze w siadzie rozkrocznym z nogami ugiętymi. Kolana sa skierowane na zewnątrz, podeszwy stóp skierowane jedna do drugiej. Nogi są uniesiona nad podłogę, stopy trzymają po ołówku lub kredce. Na sygnał rodzica dziecko udaje robienie na drutach.  Ćwiczenie trwa ok. 1 min następnie przerwa. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy,

-„PIŁKA”- Rodzic daje dziecku piłkę. Na odpowiednie hasło dziecko przekłada piłkę np. Przekładanie ją z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem. stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach,

-„KREDKI”- dziecko chodzi po pokoju trzymając w rękach kolorowe kredki, naprzemiennie unosząc je do góry i opuszczając. Gdy rodzic wypowie kolor jaki dziecko trzyma w ręce unosi przedmiot nad głowę,

-„BUDUJEMY” - dziecko  otrzymuje od rodzica kilka zabawek. Gołymi stópkami przenosi zabawki na jedno miejsce tak aby otrzymał zamek.

-„ODDYCHAMY”- Siadamy wygodnie na podłodze, np. po turecku lub kładziemy się. Prawą dłoń kładziemy na brzuchu, tak, by mały palec znajdował się powyżej pępka Oddychamy głęboko przez nos starając się by prawa dłoń unosiła się. Powietrze wydychamy przez usta ułożone tak, jak w przypadku gwizdania. Ćwiczenie wykonujemy kilka razy .





06.10.2020
 
-„PASTOWANIE PODŁOGI”- Dziecko siedzi na podłodze z ugiętymi kolanami pod stópkami trzyma po 1 woreczku( jak nie posiadamy woreczków może być zwinięta chusta). Dłonie oparte są o podłogę za sobą. Na sygnał rodzica dziecko „pastuje podłogę, przesuwając woreczek do przodu i tyłu w bok. O woreczek oparte są tylko czubki palców stóp. 

-DZIĘCIOŁ SIEDZĄCY- Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, plecy wyprostowane. Na sygnał  rodzica, dzięcioł- dziecko szybko pochyla głowę w przód, a następnie prostując naśladuje dzięcioła stukającego dziobem w korę drzewa. ok. 1 min
 
-„BALETNICA - Dziecko siedzi na niskim krzesełku. Czubki palców dotykają podłogi, pięty uniesione w górę. Na sygnał prowadzącego dzieci przestawiając kolejno stopy do przodu i do tyłu- imitują kroki baletnicy chodzącej na czubkach palców.

 -„ODWARACAMY „- Dziecko wraz z rodzicem siedzę naprzeciwko siebie pomiędzy znajduje się obręcz( hula hop, chusta związana itp.). Zadaniem uczestników jest, obrócenie stopami obręczy, tak aby nie upadła obręcz.

-„ DO GÓRY”- Dziecko trzyma w ręce piłkę. Na sygnał rodzica dziecko podrzuca piłkę do góry, gdy ja złapie robi przysiad, ponownie się prostuje. Kilku krotnie wykonuje ćwiczenie.

-„ODDYCHAMY”- Dziecko staje w lekkim rozkroku, ręce kładzie na biodra-zamyka oczy. Wciąga powietrze, głęboko nosem a wydycha ustami. Ćwiczenie wykonuje kilka razy




05.10.2020
- „CZYTANIE GAZETY” -Dziecko siedzi na podłodze  przed nim leży rozłożona gazeta. Na znak stara  się rozłożyć, a następnie złożyć gazetę palcami stóp.

- „ROZRYWANIE GAZETY” -Dziecko siedzi na podłodze, przed nimi leży gazeta, zadaniem dziecka jest porozrywać gazetę na  małe kawałki palcami stóp.

- „ZBIERANIE ŚMIECI” –Dziecko chodzi po pokoju  i zbiera palcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzuca  je do wcześniej przygotowanego pudełka.

- „ODKURZACZE”- Dziecko naśladuje robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp zbieraj rzeczy leżące obok nich (mogą to być kapsle, kasztany, korale, woreczki, klocki, maskotki) każde do innego pojemnika.

- „BICIE BRAWA STOPAMI”- Leżenie na plecach, ręce odsunięte w bok, dziecko unosi ugięte nogi i rozchylają na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”
.
- „POŻEGNANIE”- Dziecko siedzi na podłodze, przechylone nieco do tyłu, ręce oparte szeroko za plecami, nogi wyciągnięte do przodu i złączone. Dziecko na sygnał „pa, pa” wykonują stopami powoli ruchy w kierunku podłogi i do siebie (w dół i w górę).