Słoneczka
O grupie
Grupa II
Grupa „Słoneczek” to grupa dzieci 3 i 4 letnich. Dziewczynek jest 10 a chłopców 15.
W grupie pracują : p. Viola, p. Ania B, p. Ania P. i p. Ania T. oraz p. Mariola – nauczyciel wspomagający.
Nasza grupa miło spędza czas w naszej kolorowej, słonecznej sali. Jesteśmy dla siebie mili, uprzejmi podczas zajęć i zabaw. Chętnie wychodzimy na ogród przedszkolny i spacery wokół przedszkola. Integrujemy się ze sobą przez cały dzień, zwłaszcza gdy trzeba pomóc młodszemu koledze w czynnościach samoobsługowych. Ponieważ trzylatki wiele rzeczy robią po raz pierwszy czterolatki są ich pomocnikami, a 3 latki mają w nich wsparcie.
W ciągu dni upływających na zabawie mamy również miejsce na zajęcia z naszymi paniami: rytmikę prowadzoną przez p. Marzenkę i j. angielski prowadzony przez p. Anię. Na zajęciach uczymy się śpiewać, malować i tańczyć. Poprzez zabawy logopedyczne rozwijamy naszą mowę w czasie ciekawych zabaw rozwijających aparat artykulacyjny.
Będziemy pracować w oparciu o program „Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości” J. Wasilewskiej wyd. WSiP. Jest to program dostosowany do potrzeb dziecka i jego harmonijnego rozwoju. Oparty na zabawach z elementami Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
Aby w naszej zabawie było jeszcze więcej różnorodności będziemy korzystać z ciekawych programów edukacyjnych jak elementy metody „Dziecięcej matematyki” E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, Bajkoterapii, elementów „Integracji Sensorycznej”, elementów „Ruchu Rozwijającego W. Sherbornea,” Aktywnego słuchania muzyki B. Strauss.”
Najważniejsze w naszej grupie jest to by każdy czuł się w niej na tyle akceptowany, zrozumiany i lubiany by z uśmiechem i radością przychodził następnego dnia. Wszyscy będziemy się bardzo starać by Wasze pociechy traktowały przedszkole jak drugi dom.
W grupie pracują : p. Viola, p. Ania B, p. Ania P. i p. Ania T. oraz p. Mariola – nauczyciel wspomagający.
Nasza grupa miło spędza czas w naszej kolorowej, słonecznej sali. Jesteśmy dla siebie mili, uprzejmi podczas zajęć i zabaw. Chętnie wychodzimy na ogród przedszkolny i spacery wokół przedszkola. Integrujemy się ze sobą przez cały dzień, zwłaszcza gdy trzeba pomóc młodszemu koledze w czynnościach samoobsługowych. Ponieważ trzylatki wiele rzeczy robią po raz pierwszy czterolatki są ich pomocnikami, a 3 latki mają w nich wsparcie.
W ciągu dni upływających na zabawie mamy również miejsce na zajęcia z naszymi paniami: rytmikę prowadzoną przez p. Marzenkę i j. angielski prowadzony przez p. Anię. Na zajęciach uczymy się śpiewać, malować i tańczyć. Poprzez zabawy logopedyczne rozwijamy naszą mowę w czasie ciekawych zabaw rozwijających aparat artykulacyjny.
Będziemy pracować w oparciu o program „Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości” J. Wasilewskiej wyd. WSiP. Jest to program dostosowany do potrzeb dziecka i jego harmonijnego rozwoju. Oparty na zabawach z elementami Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz.
Aby w naszej zabawie było jeszcze więcej różnorodności będziemy korzystać z ciekawych programów edukacyjnych jak elementy metody „Dziecięcej matematyki” E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, Bajkoterapii, elementów „Integracji Sensorycznej”, elementów „Ruchu Rozwijającego W. Sherbornea,” Aktywnego słuchania muzyki B. Strauss.”
Najważniejsze w naszej grupie jest to by każdy czuł się w niej na tyle akceptowany, zrozumiany i lubiany by z uśmiechem i radością przychodził następnego dnia. Wszyscy będziemy się bardzo starać by Wasze pociechy traktowały przedszkole jak drugi dom.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.00 – 8.15 – schodzenie się dzieci, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci,
obserwacja dzieci, wspomaganie i korygowanie rozwoju.
8.15 – 8.35 – ćwiczenia poranne. Czynności porządkowe oraz
higieniczno-sanitarne. Przygotowanie do posiłku.
8.35 – 9.00 – śniadanie – zachęcanie do zdrowego odżywiania
i przyzwyczajanie do kulturalnego spożywania posiłku.
9.00 – 9.20 – zajęcia wychowawczo – dydaktyczne organizowane przez
nauczyciela wg programu wychowania, przedszkolnego,
wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach
rozwojowych;
nauczyciela wg programu wychowania, przedszkolnego,
wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach
rozwojowych;
9.20 – 9.50 – zabawy ruchowe zorganizowane i zabawy dowolne dzieci
9.50 – 10.00 – przygotowanie do II śniadania
10.00 – 10.15 – II śniadanie
10.15 – 10.25 – czynności higieniczno-sanitarne. Przygotowanie
do wyjścia na dwór. Rozwijanie samodzielności dzieci w szatni.
10.25 – 11.15 – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje
przyrody (w razie niepogody zabawy ruchowe i zabawy dowolne)
11.45 – 12.00 – język angielski (środa i czwartek)
11.30 - 12.00 - rytmika (we wtorek)
11.15 – 11.30 – czynności higieniczno – porządkowe przed obiadem
11.30 – 11.45 – I część obiadu – zupa – przyzwyczajanie do spożywania
różnorodnych posiłków. Kulturalne zachowanie się przy stole;
9.50 – 10.00 – przygotowanie do II śniadania
10.00 – 10.15 – II śniadanie
10.15 – 10.25 – czynności higieniczno-sanitarne. Przygotowanie
do wyjścia na dwór. Rozwijanie samodzielności dzieci w szatni.
10.25 – 11.15 – zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje
przyrody (w razie niepogody zabawy ruchowe i zabawy dowolne)
11.45 – 12.00 – język angielski (środa i czwartek)
11.30 - 12.00 - rytmika (we wtorek)
11.15 – 11.30 – czynności higieniczno – porządkowe przed obiadem
11.30 – 11.45 – I część obiadu – zupa – przyzwyczajanie do spożywania
różnorodnych posiłków. Kulturalne zachowanie się przy stole;
11.45 – 12.00 – czynności higieniczno-sanitarne, przygotowanie do
odpoczynku
odpoczynku
12.00 - 13.30 – odpoczynek – leżakowanie – zapewnienie dzieciom możliwości odpoczynku, relaksu, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej,
kołysanek.
kołysanek.
13.30 – 13.50 – doskonalenie umiejętności czynności samoobsługowych,
przygotowanie do II części obiadu
13.50 – 14.20 – II część obiadu – drugie danie: przyzwyczajanie do spożywania
różnorodnych posiłków.
przygotowanie do II części obiadu
13.50 – 14.20 – II część obiadu – drugie danie: przyzwyczajanie do spożywania
różnorodnych posiłków.
14.20 – 15.30 – gry i zabawy ruchowo-muzyczne zorganizowane, zabawy tematyczne
w kącikach zainteresowań, wspieranie rozwoju dziecka, w razie
pogody – zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
w kącikach zainteresowań, wspieranie rozwoju dziecka, w razie
pogody – zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
15.30 – 16.30 – grupa mieszana, zabawy dzieci w sali lub na
podwórku, rozchodzenie się dzieci;
podwórku, rozchodzenie się dzieci;