Słoneczka Zajęcia w domu


Słonko Słoneczko Słońce - Darmowy obraz na Pixabay
16.04.2021

1.
Leśny BON TON” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat właściwego zachowania w lesie.
Leśny BON TON (fragment)
Agnieszka Frączek


Kulturalne zachowanie to rzecz ważna niesłychanie.
I nie tylko na przyjęciach u hrabiego
czy wręcz księcia lub na imieninach cioci.
W lesie też nie wolno psocić! (…)
Aby lasu nie rozgniewać, nie należy się naśmiewać
z piegowatych muchomorów
ani z innych leśnych stworów
– warto cenić ich urodę i podziwiać leśną modę!
Bowiem gdy się przyjdzie w gości, nigdy dosyć uprzejmości.
A las też jest czyimś domem. Więc zachowuj się z fasonem!

Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O czym jest wiersz? Gdzie trzeba się kulturalnie zachowywać? Dlaczego trzeba się kulturalnie zachowywać w lesie? Czyim domem jest las?


2.„Czy znasz dobre maniery?” – quiz dydaktyczny, podsumowanie zdobytych wiadomości. Rodzic zadaje dzieciom pytania:
Jakiego słowa używamy, gdy komuś za coś jesteśmy wdzięczni?
Jakiego słowa używamy, gdy kogoś skrzywdzimy?
Jakiego słowa używamy, gdy komuś coś podajemy?
Czy wolno w lesie krzyczeć? Czy wolno rozmawiać w teatrze?
Czy wolno bekać przy stole? Czy wolno łamać gałęzie, przepychać się w kolejce, np. do toalety, śmiecić w lesie, szeleścić papierkami w kinie itp.


3. Zabawa muzyczno-ruchowa znana i uwielbiana przez dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM
 

4.Kolorowe rytmy

Mama lub tata przygotowuje koraliki, klocki w różnych kolorach lub kształtach. Układa przed dzieckiem wzór, np. klocek żółty – klocek czerwony - klocek zielony - klocek żółty – klocek czerwony itd. albo samochód – koralik – guzik – samochód itd. Dziecko kontynuuje rytm, a potem wymyśla kolejny wzór dla rodzica.

___________________________________________________________________________________________________

15.04.2021
 
 1. Na dobry początek zagadki muzyczne- nadstawcie uszy dzieciaki. Usłyszycie teraz kilka instrumentów muzycznych. Jestem bardzo ciekawa czy potraficie odgadnąć, któryś z nich?
Link do zagadek:
https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM
 
2. Trzy magiczne słowa” – słuchanie wiersza, rozmowa na temat sytuacji, w których mówimy słowa: przepraszam, proszę i dziękuję. Możemy nauczyć maluchy wierszyka na pamięć.
Trzy magiczne słowa
Marlena Szeląg

 
Trzy magiczne słowa
zapamięta moja głowa:
proszę, dziękuję, przepraszam –
do mojego serca zapraszam.
Proszę – mówię, kiedy daję.
Dziękuję – gdy coś dostaję.
A słowo przepraszam powiem,
gdy przykrość tobie zrobię.

Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu: O jakich magicznych słowach mówił wiersz? Co trzeba z tymi słowami zrobić? Kiedy mówimy proszę? Kiedy mówimy dziękuję? Kiedy mówimy przepraszam?

3. Praca z obrazkiem. Pokazujemy dzieciom obrazki. Wspólnie z dziećmi zastanawiamy się o sytuacjach zaistniałych na obrazkach. Omawiamy je i wyciągamy wnioski jakie magiczne słowa mówią dzieci na ilustracjach.
  
4. Zabawa "Ciepło-zimno"- Drogi Rodzicu. Ustal z dzieckiem jaki przedmiot schowasz lub przygotuj drobną niespodziankę dla dziecka. Wyproś na chwilę dziecko z pokoju. Schowaj przedmiot. Pokieruj ruchem dziecka, w ten sposób by go odnalazło. Słowami "ciepło" gdy się zbliża do miejsca ukrycia, słowami"zimno" gdy się od niego oddala.

14.04.2021
Witamy dzieciaczki. Dziś kolejny dzień zabaw z Rodzicami.
 
1.„Piłka” – rozmowa o zabawkach, umiejętności dzielenia się, o zasadach wspólnej zabawy na podstawie wiersza „ Piłka” Katarzyny Kuzior -Wierzbowskiej
 
Piłka bardzo mała
Wciąż podskakiwała.
Raz u góry, raz na dole,
Raz na ścianie, raz na stole.
Piłka bardzo mała
Ciągle się turlała.
Raz do mamy, raz do taty,
Raz pod szafę, to znów w kwiaty.
Piłka bardzo mała
Gdzieś się zapodziała.
Może siedzi pod łóżeczkiem,
Bo zmęczyła się troszeczkę.

Rodzic  kieruje rozmową tak, aby dziecko doszło do wniosku, że wspólna zgodna zabawa jest przyjemna i przynosi wiele radości dzieciom, które w niej uczestniczą, trzeba tylko przestrzegać określonych zasad.

Pomocne będą pytania:
Czym bawiło się dziecko?
Co robiła piłeczka?
Czy wy lubicie się bawić piłką?
Jak myślicie, czy zabawa piłką jest przyjemniejsza, gdy bawimy się nią sami, czy w grupie? Dlaczego?
 
2.Poranna gimnastyka.
Poruszajcie się na początek do piosenki ‘Równowaga”
link do ćwiczeń:
https://youtu.be/ozI7YcVASgo
 
3. „Magiczne słowa” – zabawa dydaktyczna
Rodzic  przedstawia dzieciom sytuacje, a dzieci określają jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć:
Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?
Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?
Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?
Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?
Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?
Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?
Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?
 
4. Wysłuchanie piosenki „Grzeczne słówka”
Link do piosenki
https://youtu.be/N_i0vUxaEvw

1. Dziękuję, przepraszam i proszę.
    Trzy słówka, za małe trzy grosze.
    I grzeczny królewicz, i grzeczna królewna,
    znają te słówka, na pewno.

Ref.: Trzy słówka za małe trzy grosze:
         dziękuję, przepraszam i proszę.

2. To przecież niewiele kosztuje,
    gdy powiesz, uprzejmie dziękuję.
    Korona ci z głowy nie spadnie na pewno.
    Nawet, gdy jesteś królewną.

Ref.: Trzy słówka...
 
5. Zagadki muzyczne.  
Dla chętnych na popołudnie zabawy z Rodzicami.
Nadstawcie uszy dzieciaki. Usłyszycie teraz kilka instrumentów muzycznych. Jestem bardzo ciekawa czy potraficie odgadnąć , któryś z nich?
Link do zagadek:
https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM





13.04.2021
 
Witamy Was Dzieci i Rodzice. Dziś znowu mamy dla Was zabawy i ćwiczenia.
 
1. Zabawa utrwalająca pojęcia „para”.

Rodzic sadza na krzesełku lalkę a na drugim misia.
Przed lalką umieszczamy kilka par  wymieszanych skarpetek a przed misiem wszystkie dostępne w domu buty i kapcie. Zadaniem dziecka jest pomóc lalce i misiowi w odnalezieniu par skarpetek i bucików.
 
2. „Zapamiętaj, to ważne!” – poznanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole, nauka metodą ze słuchu. Rodzic powtarza kilkukrotnie rymowanki a dziecko stara się je zapamiętać i stosować.

a)  Najpierw jedzenie do buzi wkładam, potem ją zamykam i ładnie zjadam.
b)  Gdy do buzi jedzenie wkładasz, nachyl się nad talerzem, z którego je zjadasz.
c)  O tym każdy przedszkolak pamiętać musi – jem i piję w ciszy, by się nie
     zakrztusić
 
3. Przypomnienie dzieciom o kulturalnym zachowaniu oraz zwyczajach  przy obchodzeniu urodzin podczas słuchania  wiersza.
 
Na torcie świeczki
Agnieszka Nożyńska -Demianiuk

 
Na torcie świeczki płoną radośnie,
babcia się cieszy:
– Tak szybko rośniesz!
Dziadek wyjmuje z kosza prezenty:
– Chodź, jubilacie mój uśmiechnięty!
Film oglądamy z mojego życia –
mama się każdą sceną zachwyca:
– Patrzcie, tak kąpał się mój maluszek!
A tu stoimy z nim pod ratuszem!
Nadchodzi w końcu chwila wspaniała –
Która czas w biegu wnet zatrzymała.
– Nim zdmuchniesz świeczki, pomyśl życzenie!
– mama mnie prosi... – Tak, mam marzenie!
By różdżkę jakaś wróżka mi dała,
niech czarodziejską moc będzie miała.
Czego nią dotknę, niech różdżka zmienia!
Ot, takie właśnie mam dziś marzenia!
 
4.„Policz wzory” – praca indywidualna z dzieckiem, przeliczanie. Rodzic  rysuje dziecku na plecach wzory palcem (kreski, kropki, maksymalnie 3 za jednym razem). Dziecko przelicza na głos narysowane elementy. Propozycja pracy z dzieckiem starszym  – zabawa przebiega jak wyżej,lecz Rodzic  zwiększa liczbę rysunków (maksymalnie 5), rysuje większe wzory, np. słońce, chmurkę, balon.
 
5. Zabawa plastyczno – logopedyczna „Pełzająca gąsienica”
 
Pełzająca gąsienica to taka aktywność 2 w 1, bo jest i plastyczna i logopedyczna zarazem. Najpierw trzeba wykazać się umiejętnością składania, wycinania i ozdabiania. Później następują ćwiczenia oddechowe, które pomagają w rozwoju mowy naszych pociech.

Do wykonania gąsienicy potrzebujemy:

  • kartkę papieru
  • nożyczki
  • ewentualnie naklejane oczka lub ołówek/pisak
  • słomkę

Wykonanie gąsienicy:

Wycinamy pasek papieru, składamy na pół i rozkładamy. Krótsze brzegi paska składamy na pół do środka i jeszcze raz na pół. Widać to dokładnie na zdjęciach.
Nożyczkami zaokrąglamy brzegi, tak, żeby otrzymać kształt gąsienicy. Możemy narysować jej oczka i buzię. Pasek rozwijamy, układamy na śliskim podłożu i zaczynamy zabawę. Dmuchamy na gąsienicę przez słomkę do napojów, a ona zaczyna pełzać. Możecie zrobić kilka robaczków i urządzić rodzinne wyścigi gąsienic. Udanej zabawy!
Poniżej instrukcja obrazkowa do gąsienicy.

1. 2.  

3.  

4.  5. 

6.

TYDZIEŃ:WIARA W SIEBIE
Poniedziałek 12.04.2020.

1.Kochani na dobry początek zagadka, która wprowadzi nas w dzisiejszy temat. Powodzenia.

Gdy w gęstej siedzi trawie,
jest niewidoczna prawie.
Kum – kum!. Tak się odzywa.
Czy wiesz jak się nazywa?
2. Drodzy Rodzice proszę o przeczytanie opowiadania "O żabce, która uwierzyła w siebie"
Marlena Szeląg.

 
Niedaleko stąd istnieje bardzo kolorowa łąka, na której codziennie w letnie wieczory odbywasię nad stawem niezwykły spektakl. Pokaz ten nosi nazwę „Taniec muzyki i światła”. Występują w nim wybitni piosenkarze o wyjątkowych głosach, do których należą najlepsze żabie śpiewaczki, a w rytm muzyki nad tonią wody pięknie prezentują swój taniec najwybitniejsze świetliki. Przygrywa im niesamowita orkiestra świerszczy. Jest ślicznie, nastrojowo, wprost wzruszająco. Dlatego też na te widowiska przychodzą, przylatują czy przypełzają nie tylko mieszkańcy tej łąki, ale i pobliskich lasów, pól czy zagajników.
– Jak cudownie! Czyż nie jest to wspaniałe przedstawienie?! – rzekła żaba Honoratka do
żabiej koleżanki Rechotki i żabiego kolegi Lucka.
– Tak, masz rację, jestem oczarowana! Dziękuję, że mnie zaprosiłaś i tutaj przyprowadziłaś
– odpowiedziała Rechotka, która nie mogła oderwać oczu od pokazu.
– Rechotko, zamknij buzię, bo otworzyłaś ją tak szeroko, że zaraz mucha ci wpadnie!
– śmiał się Lucek.
– A daj jej spokój! Niech ogląda! – wtrąciła Honoratka i dodała: – A poza tym… niech jej
mucha wpadnie, przynajmniej zje kolację!
Po tym niesamowitym spektaklu żaba Rechotka była tak niezwykle oczarowana i podekscytowana, że nie mogła usnąć w swoim łóżku pod liściem paproci. Marzyła o tym, by kiedyś zaśpiewać na takim festiwalu. Wtem posmutniała. Wiedziała bowiem, że nie ma wystarczającego talentu. I w tym momencie coś błysło nad jej głową, niczym jakaś spadająca gwiazda z nieba.Rechotka podniosła w górę oczy. Oj, w żadnym wypadku nie była to spadająca gwiazda.
– Hej, smutasie! Jestem Elfik Dobra Rada. I jestem tu po to, żeby dać ci dobrą radę! Dlaczego się smucisz? – zapytał wesoło przybysz.
Rechotka opowiedziała mu o tym, jak bardzo chciałaby wystąpić kiedyś w spektaklu „Tańca
muzyki i światła” i jak wielkie ma marzenie, żeby zaśpiewać nad stawem obok najznakomitszych żabich śpiewaczek.
– Nie trać wiary! Uwierz w siebie i spróbuj! Miej wielkie marzenia, one są do spełnienia! –
udzielił porady przybysz.
– Masz rację, Elfiku. Muszę uwierzyć w siebie. Dziękuję ci za dobrą radę!
– Nie ma za co! Pamiętaj. Uwierz w siebie, a wówczas wszystko stanie się możliwe! Pa! – To mówiąc, Elfik zniknął, pozostawiając za sobą jeszcze przez moment świetlisty błysk na ciemnym niebie.Rechotka ucieszyła się i postanowiła uwierzyć we własne możliwości. Przecież gdy była jeszcze małą żabką, to wszyscy chwalili jej delikatny, ale dźwięczny głos.
Następnego dnia żaba udała się do nauczycielki muzyki z prośbą o darmowe lekcje śpiewu.
Pani Ela była już starszą ropuchą i nie bardzo miała siłę, aby uczyć kogokolwiek śpiewania. Gdy jednak Rechotka opowiedziała jej o swoim wielkim marzeniu, ta w końcu zgodziła się udzielić swojej byłej uczennicy darmowych porad. To był trudny i pracowity rok dla Rechotki. Codziennie z mozołem ćwiczyła śpiew, bo wierzyła, że kiedyś uda jej się wziąć udział w spektaklu „Tańca muzyki i światła”.
W końcu nadszedł dzień, kiedy żabka była w pełni przygotowana, aby stać się wybitną śpiewaczką. Pozostało już tylko jedno – zgłosić się na casting do „Studia Artysty”, gdzie co roku,wczesną wiosną wybierano nowych muzyków, śpiewaków i tancerzy do udziału w letnim spektaklu. Żabka była niesamowicie podekscytowana. Gdy nadeszła jej kolej, aby zaprezentować przed srogą komisją umiejętności, zaczęła się bać. W mig jednak przypomniała sobie słowa Elfika i odzyskała wiarę we własne siły, za którą powróciła pewność siebie. Zaczęła śpiewać. Jej głos był tak dźwięczny, melodyjny i lekki, że cała komisja oniemiała z zachwytu. Rechotka bezkonkurencyjnie dostała się do chórku żabich śpiewaczek, tym samym spełniając swoje największe marzenie.
Rozpoczęły się dwa miesiące wielkich przygotowywań do pokazu. Gdy festiwal „Tańca muzyki i światła” znowu powrócił, Rechotka, przejęta, ale dumna z siebie, zaśpiewała z innymi żabami najpiękniej, jak umiała. Oczywiście na spektaklu w pierwszym rzędzie na widowni zasiedli przyjaciele żabki – Lucek i Honoratka. Po zakończonym festiwalu rozległy się ogromne brawa, a na niebie błysło coś niesamowicie jasno, niczym spadająca gwiazda. Tak, to był Elfik Dobra Rada. Przyglądał się z wysoka małej żabce, która miała wielkie marzenia i jeszcze większą wiarę w to, że jest w stanie je spełnić.
 
Drodzy Rodzice zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu:
- Jakie zwierzęta występowały w opowiadaniu?
- W jakim miejscu działa się akcja utworu?
- Co odbywało się na łące?
- O czym marzyła Rechotka?
- Kto pocieszył Rechotkę?
- Jakiej rady udzielił żabce Elfik?
- W jaki sposób Rechotka przygotowywała się do wzięcia udziału w spektaklu?

2. „Żabki i kałuże” – zabawa ruchowa z elementem skocznym. Dzieci zamieniają się w żaby skaczą po dywanie, naśladując żabki. Na dywanie mogą być ułożone np. kartki. Zadaniem dzieci jest wskoczenie obunóż na kartki.

3.  Dzisiaj w propozycji zabawy plastycznej jest żabka. Do wykonania zielonej bohaterki potrzebujemy:
- blok techniczny kolorowy ( może być pomalowana na zielono biała kartka)
- nożyczki
- klej
- czarny flamaster

Na kartce papieru rysujemy koło, dwa zaokrąglone paski oraz oczy w postaci dwóch małych kół. Wszystko wycinamy i składamy tak jak prezentuje zdjęcie poniżej. Wspaniałej zabawy.
                      
4. Popołudniu zapraszam wszystkich na bajkę o zielonej żabce. Miłego dnia.
 
https://www.youtube.com/watch?v=eHuqkcp9n8M

_________________________________________________________________________

Temat: „Balet i opera nasze serca na teatr otwiera”
Piątek 09.04.2021

1. Ćwiczenia:
– „Kolorowe motyle” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia. Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, trzyma chusteczkę/bibułę nad głową (dwiema rękami za rogi). Wykonuje skłony boczne tułowia, chustką naśladuje latającego nad głową motyla. Po chwili robi skłony do przodu i do tyłu, nie odrywając pośladków od podłogi. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
– „Co potrafi chusteczka?” – ćwiczenie rozwijające płynność ruchów. Dziecko pokazuje, co potrafi chustka/bibuła:
latać – dzieci podrzucają chustkę wysoko do góry i łapią;
krążyć – przekładają z ręki do ręki, z przodu i z tyłu;
podskakiwać – dotykają jednym rogiem chustki do podłogi i energicznie podrywają ją do góry;
rysować kółka – zataczają koła raz prawą, raz lewą ręką;
tańczyć przy muzyce – tańczą, prezentując swój układ z chustką.
– „Szkoła baletowa” – zabawa ruchowo-naśladowcza. Dziecko w „szkole baletowej” ma do wykonania różne zadania, np. stanie na jednej nodze, szybki obrót, chodzenie po linie, chodzenie do przodu i do tyłu z kartką na głowie itp.

2. „Poznajemy balet” – rozmowa kierowana.
Rodzic pokazuje dziecku ilustrację zamieszczoną na dole strony (para baletowa) i zadaje pytania: „Czy wiesz, kto to jest?, Co robią Ci ludzie?, Gdzie można ich zobaczyć?”.
Dziecko omawia wygląd tancerzy - Rodzic pomaga dziecku podając nazwy elementów ich stroju, tj. baletki (pointy), paczka baletowa inaczej tutu – strój uszyty z tiulu (dla dziewcząt), mężczyźni tańczą w trykocie oraz getrach.
Następnie Rodzic odtwarza dziecku fragmenty baletu „Jezioro łabędzie”:

https://www.youtube.com/watch?v=FP3cguX2IFk

https://www.youtube.com/watch?v=b6qTdRYJWQM
 
3. „Nasze Jezioro Łabędzie” – improwizacja ruchowa do fragmentu muzyki z „Jeziora Łabędziego” Piotra Czajkowskiego. Rodzic pokazuje, w jaki sposób poruszają się baletnice (lekko, na palcach, sylwetka wyprostowana). Następnie włącza melodię, a dziecko zamienia się w tancerza baletu i próbuje pokazać ruchem wszystkie emocje zawarte w utworze „Jezioro Łabędzie”:

https://www.youtube.com/watch?v=C7Yi0CdtTc4

4. Zabawa naśladowcza.
Rodzic otwiera załącznik do zadania zamieszczony na dole strony (pozycje baletowe). Następnie przybiera po kolei zaprezentowane pozycje. Zadaniem dziecka jest je odwzorować. Zabawę można modyfikować, np. dziecko wymyśla jakąś pozycję, a rodzic musi ją odwzorować.

Miłej zabawy! :)

_________________________________________________________________________

Czwartek 08.04.2021.

Witam Kochane Dzieci oraz Was Drodzy Rodzice.Dzisiaj porozmawiamy o teatrze.

 
1.Słuchanie utworu M. Szeląg „W teatrze”

W wygodnym fotelu siedzę w teatrze,
przed siebie na scenę wciąż patrzę, i patrzę…
Wtem gasną światła w wielkiej sali,
wszyscy rozmawiać zaraz przestali.
Do góry pnie się czerwona kurtyna,
bo właśnie spektakl się rozpoczyna.
Już scenografia wprawia w zdumienie,
do zamku przeniesie nas przedstawienie.
Wtem aktor wchodzi w złotej koronie
i siada dostojnie na wielkim tronie.
A z nim aktorka w sukni balowej,
odgrywa rolę mądrej królowej.
Już słychać w dali trąby i dzwony,
poddani składają niskie ukłony.
Wtem rycerz pojawia się w lśniącej zbroi,
a obok niego koń płowy stoi.
Lecz koń ten nie jest żywą istotą,
jest rekwizytem, ręczną robotą.
I chociaż z drewna jest wyrzeźbiony,
to w przedstawieniu jest ożywiony.
I szybko tak mija mi czas w teatrze,
a gdy się boję, na scenę nie patrzę!
Kiedy się smucę lub kiedy wzruszę,
łezki w chusteczkę wytrzeć wnet muszę.
Są też momenty wielkiej radości,
skąd tyle emocji w mym sercu gości?
Teraz aktorzy zdejmują maski,
chyba czekają na widzów oklaski?
Z uśmiechem nisko nam się kłaniają,
wielkie uznanie i brawa dostają!
Czerwona kurtyna się opuściła
i całą scenę znów zasłoniła.
Wtem błysły światła w wielkiej sali,
wszyscy ze swoich foteli wstali.
I to już koniec jest przedstawienia
– Teatrze magiczny, do zobaczenia

Po wysłuchaniu wiersza Rodzic prowadzi rozmowę n temat wiersza z pomocą pytań:
W jakie miejsce przeniósł nas wiersz?
Po co chodzi się do teatru?
Jacy bohaterowie występowali w spektaklu o którym opowiadał wiersz?
Co możemy zobaczyć i znaleźć w teatrze ( scena, kurtyna maski, kostiumy)



2. Drugą zabawą są matematyczne ćwiczenia.
Gromadzimy wszystkie buty dostępne w domu. Przykrywamy je kocykiem. Dziecko przez kocyk dotyka butów ,wyciąga je i sprawdza czy są do pary. Jeśli tak to odkłada je na bok. Gdy nie jest do pary to szuka dalej.
Drugą odmianą zabawy jest klasyfikowanie butów wg wielkości butów czyli kto je może nosić np. tata, mama, dziecko, brat, siostra.
 
3. Jako trzecią zabawę proponuje zajęcie rozwijającą wyobraźnię i sprawność palców podczas robienia maski  teatralnej z masy solnej.

To najłatwiejsza do przygotowania domowa masa plastyczna z produktów, które są w każdym domu. Do przygotowania masy solnej wystarczy mąka, sól i woda. Z gotowej masy solnej można lepić figurki albo wykrawać kształty. Gotowe dekoracje można pomalować farbami i zostawić do wysuszenia. Masę solną można zabarwić podczas wyrabiania np. barwnikiem spożywczym  albo przyprawami – np. po dodaniu kurkumy masa będzie zabarwiona na żółto.

Składniki na masę solną

  • szklanka mąki
  • szklanka soli
  • ½ szklanki wody 

Przepis na masę solną

  • W misce wymieszaj mąkę z solą a następnie dodaj wodę i dokładnie wymieszaj a następnie ugniataj do uzyskania jednolitej gładkiej i elastycznej masy.
Z masy solnej formujemy maskę na twarz wg własnej inwencji. Można ją ozdabiać cekinami, guzikami, kawałkami materiału.

 
4.Popołudniowa propozycja zabaw - wykonanie kukiełek.
Do zrobienia kukiełki potrzebne będą: drewniane łyżki lub długie szpatułki, oczy – naklejki, mazaki, bibuła, włóczka

Dzieci dostają drewniane łyżki. Rodzic  prosi, by zrobiły z nich kukiełki. Dzieci ozdabiają łyżki w dowolny sposób, doklejając im oczy, rysując buzię mazakami. Z bibuły lub włóczki z pomocą Rodzica mogą zrobić włosy.  Wykonane kukiełki posłużą dzieciom do spontanicznych „zabaw w teatr”.


Środa 07.04.2021

Dzień dobry Kochane Dzieci oraz Witam Rodziców! Dzisiaj porozmawiamy o filmie, a nawet nagramy swój własny filmik. Jestem pewna że będziecie zachwyceni. A więc do dzieła...

1.Kochane Dzieci na dobry początek zagadki.
https://youtu.be/eVPhhfQ9Xuc
 
2. „Co to jest film?” – rozmowa kierowana. Kochane dzieci zastanówcie się co to jest film lub bajka? Gdzie możemy zobaczyć taki film (w kinie, telewizji, Internecie). Jak myślicie co potrzebujemy, żeby nagrać film?
 
 
3.„Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat, oglądanie odcinka
filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów.
 
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
 
Zadajemy dzieciom pytania:
Jak nazywają się bohaterowie wier
sza? Jak wygląda Filemon?
Jak wygląda Bonifacy?


 
 
4.Zachęcamy do obejrzenia bajki o przygodach w/w bohaterów. Ciekawe czy dzieci rozpoznają bohaterów!
https://www.youtube.com/watch?v=hjq7_uUIwHo
 
5.„Tworzymy swój film” – zabawa kreatywna. Proponujemy dzieciom nakręcenie filmu przedstawiającego scenę z dnia w domu. Rodzic może do zabawy użyczyć swojego telefonu.   Po nakręceniu filmu oglądamy wspólnie z dzieckiem film. Chwalimy dzieci za wspaniały materiał.


wtorek 06.04.2021
 
Święta, święta i po świętach. Witamy po przerwie świątecznej.
Nasza tematyka na ten tydzień to „Z kulturą i wiarą w siebie za pan brat”.
Na dziś proponujemy kilka zajęć.
 
1. Słuchanie utworu „Legenda o Smoku Wawelskim”
link  https://www.youtube.com/watch?v=7Q_ejE0QTtg

Analiza utworu za pomocą pytań:
a) Jaki potwór mieszkał  dawno temu w  Krakowie?
b) Co stawało się z rycerzami, których król wysyłał do walki z potworami?
c) W jaki sposób Skuba zgładził  potwora?
d) Czy szewczyk pokonałby smoka gdyby nie wierzył w siebie  i swój plan? Dlaczego?
 
2. Zabawa ruchowa „Smok do pieczary”
Gdy Rodzic stuka łżką w kubeczek ,dziecko -smok porusza się na czworakach po pokoju.Na hasło „smok do pieczary” dziecko wchodzi ostrożnie np. pod łóżko, kocyk, kołderkę lub inne dostępne w mieszkaniu miejsce bu się schować.
 
3. Kiedy i dlaczego trudno dzieciom uwierzyć w siebie? Rozmowa Rodzica z dzieckiem.
Dziecko wypowiada się na temat czego nie lubi robić, bo uważa że nie potrafi. Rodzic zapisuje to na karteczce. Potem odczytuje każdą sytuację i wspólnie z dzieckiem opisuje jakie tym sytuacjom towarzyszą uczucia: obawa że coś wyjdzie nie tak, strach przed odmową lub porażką, wstyd że ktoś nas wyśmieje, nieśmiałość, płacz.
 
4. Słuchanie i śpiewanie piosenki zespołu Małe  TGD „Góry do góry”

link: https://www.youtube.com/watch?v=sdQGqO9xuao


5. Praca plastyczna „emocje”
Dziecko dzieli kartkę na dwie połowy. Na jednej rysuje pozytywne emocje na drugiej negatywne czyli wyraz twarzy gdy jest zadowolone i jak jest mu źle.