Muchomorki Język angielski +

Drodzy Rodzice, jeśli macie możliwości i chęci, poniżej podaje propozycje zabaw w języku angielskim.

Tydzień:11-15.05.2020

 Propozycja aktywności utrwalających słownictwo w tematyce FARM ANIMALS


  1. Zabawa „What can you hear?” – prezentacja (na dole w plikach)
  2. Aktywność plastyczna „Fix the picture” – dziecko wycina elementy i przykleja na obrazek. Nazywa zwierzęta, które poznało. Zamieszczam plik w dwóch wersjach kolorowej i czarno-białej (do samodzielnego pokolorowania przez dziecko).
  3. Piosenka do posłuchania i obejrzenia https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg 
Tydzień 04.05-08.05.2020
  1. Nauka słówek zawartych w prezentacji „Animals”
  2. Gra „What`s missing” również w formie prezentacji (bez głosu) 
  3. Nauka zabawy paluszkowej „Ducks”
 
One little duck jumps up and down
Dzieci ruszają kciukiem w górę i w dół
Two little ducks turn round and round
Kciukiem i palcem wskazującym rysują w powietrzu małe kółka
Three little ducks go in and out
Wyciągają trzy palce do przodu, a następnie do tyłu
Four little ducks stretch and shout
Prostują cztery palce i krzyczą „hey!”
Five little ducks run away
Poruszają pięcioma palcami po podłodze i chowają dłoń za plecami
They will be back here one day.
 
4.Gra planszowa 
Zasady gry zawarte są w ty filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=ke-pcYMsBQc
Na nasze potrzeby zrobiłam grę ze zwierzątkami (plik pdf), ale oczywiście dzieci mogą zrobić własną wersję  :)

Tydzień 27.04-01.05.2020

 
Propozycja zabawy w celu utrwalenia słownictwa w tematyce Insects
Bugs in The Jar
Rodzic prezentuje dziecku obrazki owadów, mały słoik i dwie kostki. Na pierwszej kostce znajdują się cyfry 1-3, a na drugiej obrazki owadów i pająka. Zadaniem dzieci jest rzucanie dwoma kostkami i umieszczanie odpowiedniej liczby owadów w słoiku. Za każdym razem uczestnik zabawy musi odpowiedzieć, co wkłada do słoika, np. Three bees/One fly.
Jeżeli na kostce wypadnie obrazek pająka, oznacza to, że zjada on wszystkie owady ze słoika. Wybrana osoba opróżnia słoik i zabawa zaczyna się od początku. Za każdym razem, gdy dzieci wyrzucają obrazki ze słoika, przeliczają, ile tym razem pająk zjadł owadów.
 
Propozycja prostej, ale ciekawej dla dzieci zabawy
What colour is…?
Na początku posłuchajcie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=7jW1E8f2qO4 , a następnie pobawcie się w niezwykłe kolorowanie:
- sposób nr 1 – na czterech woreczkach strunowych narysujcie kontury nieba, jabłka, słońca i trawy, a następnie poproście dzieci, aby pokolorowały obrazki poprzez włożenie do woreczka bibuły/papierków w odpowiednim kolorze. Podczas zabawy pytajcie dziecko: What colour is…? (tak, jak w piosence).
- sposób nr 2 – w czterech szklankach zafarbujcie wodę na cztery kolory: niebieski, zielony, czerwony i żółty (za pomocą barwników, farbek lub bibuły). Następnie wydrukujcie kartę pracy nr3 (lub narysujcie własne obrazki), włóżcie je do koszulek i „malujcie” je poprzez przenoszenie pipetką kolorowej wody na obrazki.
Tydzień 20.04-24.04.2020

 
Propozycje zabaw w tematyce Insects
  1. Wprowadzenie słownictwa
 
Jako wprowadzenie dziecko może obejrzeć filmik, starając się powtarzać nazwy owadów: https://www.youtube.com/watch?v=tksBMUzZUAs
 
Następnie rodzic powtarza nazwy wybranych owadów z pomocą flashcards – plik pdf
 
Rodzic pokazuje karty z insektami i je nazywa. Następnie w celu utrwalenia słownictwa można zagrać z dzieckiem w memory (należy wydrukować karty podwójnie i podkleić kolorową kartką, żeby nie prześwitywały).
 
2.
Zabawa ruchowa
Dziecko i rodzic na zmianę losują karty z owadem. Rodzic mówi, co trzeba wykonać przy wylosowanym owadzie:
 
- Fly like a dragonfly.
- Spring like a cricket.
- Wiggle like a worm.
- Walk like a beetle.
- Run like a spider.
- Jump like a frog.
 
Polecenie wykonuje raz rodzic, a raz dziecko.

3.
I have… Who has…?
 
Karty do tej zabawy znajdują się pliku pdf
 
Przebieg zabawy: Karty należy rozdać po równo dla każdego gracza. Jedna osoba zaczyna i mówi na przykład: I have a butterfly. Who has an ant? – gracz kładzie wtedy odpowiednią kartę na środku. Osoba która ma mrówkę odpowiada, kładzie swoją kartę z mrówką na środek i pyta kto ma kolejnego owada. Gra kończy się, gdy wszyscy wyłożą swoje karty na środek.

4.
Ladybug cups – praca plastyczna
 
Potrzebne materiały; czerwone nakrętki, ruchome oczy (opcjonalnie, bo można wyciąć z papieru i przykleić), mazak
 

Stwórzcie biedroneczki jak na zdjęciu. Możecie zrobić tez listki z cyferkami i dopasowywać liczbę kropek do odpowiedniego listka.
 
Biedronki mogą też służyć jako pionki w grze planszowej.
 
Możecie też wykorzystać biedronkę do gry ruchowej, podczas której dziecko kładzie biedronkę na różne części ciała:
 
Put your ladybug on your head.
Put your ladybug on your shoulder.
Put your ladybug on your knee.
 
 
 
Propozycja tematycznej bajeczki: https://www.youtube.com/watch?v=W5xp6qRjF9A

Tydzień 14.04.17.04.2020

Pozostając jeszcze chwilę w klimacie świątecznym, proponuje zabawy przy piosence „Easter Bunny Dance” - plik z piosenką poniżej 
1. Na początku rodzic prosi dziecko, aby zachowywało się tak jak zajączek wielkanocny:
- Let`s dance like the Easter Bunny.
- Let`s move like the Easter Bunny.
- Jump backward.
- Turn around.
 
Następnie dzieci słuchają piosenki i naśladują ruchy rodzica:
 
Let`s dance like the Easter Bunny
Przykładają dłonie do głowy, tworząc uszy
When the day is rainy or it`s sunny
Poruszają palcami, imitując spadające krople deszczu, następnie unoszą ręce i kręcą dłońmi, tworząc słoneczka
 
Let`s dance like the Easter Bunny
Przykładają dłonie do głowy, tworząc uszy
Put your smile on, it will be funny.
Palcem rysują uśmiechy na swoich twarzach
 
Hop to the left, hop to the right
Skaczą w lewo, skaczą w prawo
Hop, hop forward and turn around.
Wykonują dwa podskoki do przodu i obracają się                
Hop to the left, hop to the right
Skaczą w lewo, skaczą w prawo
Hop, hop backward and turn around
Wykonują dwa podskoku do tyłu i obracają się
 
Are you ready for some more?
Here we go!
 
Let`s dance like the Easter Bunny
Przykładają dłonie do głowy, tworząc uszy
When the day is rainy or it`s sunny
Poruszają palcami, imitując spadające krople deszczu, następnie unoszą ręce i kręcą dłońmi, tworząc słoneczka
 
Let`s dance like the Easter Bunny
Przykładają dłonie do głowy, tworząc uszy
Make some noise now, it will be funny
Wykonują dowolny okrzyk
 
Put your arms up, put your arms down
Podnoszą ręce wysoko i opuszczają je
Clap your hands and turn around
Klaszczą trzy razy, obracają się
Stamp your feet, jump in the air
Tupią i podskakują
Shake your body and hug your friend!
Potrząsają całym ciałem i przytulają się do rodzica/rodzeństwa/maskotki
 
 
2. Propozycja krótkiej bajeczki z poznanym słownictwem:
https://www.youtube.com/watch?v=J7lf8i6qhdM
_________________________________________________________________________
Tydzień 06.04-10.04.2020

1. Poniżej zamieszczam prezentację („easter bunny – muchomorki”), która pomoże dziecku zapoznać się ze słownictwem świątecznym.  Jeśli w prezentacji nie słychać głosu, najprawdopodobniej mamy inne wersje programu PP. Wtedy rodzic czyta slajdy.
 
Zadaniem dziecka jest powtarzanie słówek ( mały obrazek – dziecko mówi słówko szeptem; duży obrazek – mówi głośno).
 

2. W pliku „easter-flashcards” zamieszczam obrazki, które mogą Państwo wydrukować. Jeśli nie mają Państwo takiej możliwości, może dziecko będzie chciało samo narysować słówka, których nauczyło się z prezentacji?
Obrazki można wykorzystać do utrwalania słownictwa. Wydrukowane podwójnie na grubszym papierze (lub podklejone kolorową kartką) będą idealne do gry w memory.

3.
Wierszyk K. Niemiec „I`m the Easter Bunny”
 
I`m the Easter Bunny – one, two, three
(dzieci wskazują na siebie i odliczają na palcach do trzech)
Here are my long ears, look at me!
(udają, że gładzą swoje długie uszy)
Here are my eyes and a little pink nose
(wskazują oczy i nos)
I have ten fingers and
(machają palcami)
I have eight toes.
(wskazują na palce u stóp)
 
4.
Trochę ruchu z wielkanocnym króliczkiem poprawi humor każdemu.
 
https://www.youtube.com/watch?v=JkW5t1UsDw0


 
Tydzień: 30.03- 03.04.2020
 
How to Plant?
Rodzic mówi rymowankę, prezentując ilustracje (pliki poniżej). Następnie rozkłada ją w rozsypce na dywanie i powtarza rymowankę, a dziecko wskazuje pasujące do słów ilustracje. Na koniec dzieci powtarzają słowa rymowanki, naśladując czynności dzieci z obrazka.
How to Plant? (Natalia Łasocha)
One, two, three, four.
Let`s dig a hole.
One, two, three.
Put some seeds.
One, two.
Water the plant, too.
One.
It`s done.


The Spring is coming
Rodzic recytuje wiersz, a dzieci ilustrują jego treść gestami, naśladując dorosłego
The spring is coming! Can you hear the birds?  (przykładamy dłoń do ucha)
The spring is coming! Can you see the leaves? (machamy rękami udając liście)
The spring is coming! Can you see the sun?  (zamykamy i otwieramy uniesioną dłoń)
The spring is coming! Can you see the grass? (dotykamy podłogi)
The spring is coming! So open your eyes!  (przecieramy oczy i rozglądamy się)
 
Wiosenne słownictwo:
Spring – wiosna
Sun – słońce
A bird – ptak
Grass – trawa
Leaves – liście
A flower – kwiat
A stork – bocian
 
Do podanego słownictwa dzieci rysują obrazki rozmiaru a5 (mogą być też mniejsze). Rodzic podpisuje obrazki w języku angielskim i prezentuje je dziecku. Następnie grają w grę „What`s missing?” – dziecko zamyka oczy, a rodzic w tym czasie zabiera jedną z rozłożonych na podłodze kart. Gdy dziecko otwiera oczy, odpowiada na pytanie „What`s missing?”. Jeśli dziecko nie pamięta angielskiej nazwy zabranego obrazka, zachęcamy by powtórzyło ją za rodzicem.



 

____________________________________________________________________________________________
Tydzień: 26.03-27.03.2020
„Dear ZOO”

Podczas marcowych zajęć dzieci poznały książeczkę Rod Campbell „Dear Zoo”. Warto ją dzieciom przypomnieć w celu utrwalania słownictwa.
Poniżej zostawiam link do filmiku na jej podstawie – trwa tylko 2minuty, ale dostarcza dzieciom mnóstwo radości:
https://www.youtube.com/watch?v=rudDGRQ9QGA

Proponuję zatrzymywać filmik w odpowiednim momencie i powtarzać razem z dzieckiem fragmenty tekstu, ilustrując go ruchem, np.
„They sent me an elephant” – dziecko naśladuje ruchy słonia
„He was too big!” – pokazujemy rękami jak duży był słoń
Można zatrzymywać też filmik w takim momencie, aby dziecko samo odgadywało jakie zwierzątko zostało wysłane przez ZOO (prosimy dziecko, aby spróbowało sobie przypomnieć angielską nazwę). Następnie oglądając dalej filmik, wspólnie sprawdzamy odpowiedź.
 
Abracadabra, abracadee – one, two, three!
Zabawmy się z dziećmi w czarodziejów, którzy zamieniają dzieci w zwierzątka.
Abracadabra, abracadee –you are a lion -  one, two, three! – machamy rękami nad dzieckiem udając, że je zaczarowujemy. Po odliczeniu przez nas do trzech, dziecko naśladuje zwierzątko.
Inne zwierzątka pojawiające się w książce: an elephant, a giraffe, a camel, a snake, a monkey, a frog, a dog
Aby urozmaicić zabawę, nie zapomnijmy zamienić się z dzieckiem rolami!
 
_________________________________________________________________________________________

Where is the spider?

W ramach powtórki proponuję, abyście razem z dziećmi zaśpiewali piosenkę „Where is the spider?”. Dzieci na pewno szybko przypomną sobie gesty, które towarzyszyły nam podczas śpiewania tej piosenki. Niech tym razem dzieci wcielą się w nauczycieli i spróbują nauczyć Was odpowiednich ruchów. Zobaczycie, że to nie takie proste, jak się wydaje! Good luck!
 
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=DHb4-CCif7U
 
Where is the... ?

Gdy już dzieci za pomocą piosenki przypomną sobie odpowiednie zwroty, możemy bawić się
z nimi w określanie położenia dowolnych przedmiotów bliskich dziecku, np.
 
Where is the doll?(The doll is under the chair)
Where is the teddy bear? (The teddy bear is on the desk)
Where is the ball? (The ball is in the box.)
Where is the robot? (The robot is by (or next to) the chair)
 

Zachęcajmy dzieci, aby odpowiadały całym zdaniem. W razie trudności mogą też odpowiadać samym zwrotem (on, in, uder, by/next to) lub gestem z piosenki, a my dopowiadajmy całość zdania i zachęcajmy do powtórzenia. Nie zapominajmy o zamienieniu się rolami :)


___________________________________________________________________________________

W lutym dzieci opanowały materiał językowy z następującej tematyki:

1. Gry i zabawy integracyjne w języku angielskim, m.in. piosenka „I`m so happy!”, zabawa :”Who took the cookie?”

2. Instrumenty muzyczne – piosenki „Can you play the drums”, zabawa „My body percussion song”.

3. Valentine`s day – gry i zabawy walentynkowe w języku angielskim.

4. Utrwalanie słownictwa z tematyki zimowej.


5. Prepositions of place – przyimki miejsca – na podstawie piosenki „Where is the spider?”




 Jako aktywności z językiem angielskim w tym tygodniu proponuję: