Muchomorki Język angielski


Drodzy Rodzice, jeśli macie możliwości i chęci, poniżej podaje propozycje zabaw w języku angielskim.


„Dear ZOO”

Podczas marcowych zajęć dzieci poznały książeczkę Rod Campbell „Dear Zoo”. Warto ją dzieciom przypomnieć w celu utrwalania słownictwa.
Poniżej zostawiam link do filmiku na jej podstawie – trwa tylko 2minuty, ale dostarcza dzieciom mnóstwo radości:
https://www.youtube.com/watch?v=rudDGRQ9QGA

Proponuję zatrzymywać filmik w odpowiednim momencie i powtarzać razem z dzieckiem fragmenty tekstu, ilustrując go ruchem, np.
„They sent me an elephant” – dziecko naśladuje ruchy słonia
„He was too big!” – pokazujemy rękami jak duży był słoń
Można zatrzymywać też filmik w takim momencie, aby dziecko samo odgadywało jakie zwierzątko zostało wysłane przez ZOO (prosimy dziecko, aby spróbowało sobie przypomnieć angielską nazwę). Następnie oglądając dalej filmik, wspólnie sprawdzamy odpowiedź.
 
Abracadabra, abracadee – one, two, three!
Zabawmy się z dziećmi w czarodziejów, którzy zamieniają dzieci w zwierzątka.
Abracadabra, abracadee –you are a lion -  one, two, three! – machamy rękami nad dzieckiem udając, że je zaczarowujemy. Po odliczeniu przez nas do trzech, dziecko naśladuje zwierzątko.
Inne zwierzątka pojawiające się w książce: an elephant, a giraffe, a camel, a snake, a monkey, a frog, a dog
Aby urozmaicić zabawę, nie zapomnijmy zamienić się z dzieckiem rolami!
 
_________________________________________________________________________________________

Where is the spider?

W ramach powtórki proponuję, abyście razem z dziećmi zaśpiewali piosenkę „Where is the spider?”. Dzieci na pewno szybko przypomną sobie gesty, które towarzyszyły nam podczas śpiewania tej piosenki. Niech tym razem dzieci wcielą się w nauczycieli i spróbują nauczyć Was odpowiednich ruchów. Zobaczycie, że to nie takie proste, jak się wydaje! Good luck!
 
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=DHb4-CCif7U
 
Where is the... ?

Gdy już dzieci za pomocą piosenki przypomną sobie odpowiednie zwroty, możemy bawić się
z nimi w określanie położenia dowolnych przedmiotów bliskich dziecku, np.
 
Where is the doll?(The doll is under the chair)
Where is the teddy bear? (The teddy bear is on the desk)
Where is the ball? (The ball is in the box.)
Where is the robot? (The robot is by (or next to) the chair)
 

Zachęcajmy dzieci, aby odpowiadały całym zdaniem. W razie trudności mogą też odpowiadać samym zwrotem (on, in, uder, by/next to) lub gestem z piosenki, a my dopowiadajmy całość zdania i zachęcajmy do powtórzenia. Nie zapominajmy o zamienieniu się rolami :)


___________________________________________________________________________________

W lutym dzieci opanowały materiał językowy z następującej tematyki:

1. Gry i zabawy integracyjne w języku angielskim, m.in. piosenka „I`m so happy!”, zabawa :”Who took the cookie?”

2. Instrumenty muzyczne – piosenki „Can you play the drums”, zabawa „My body percussion song”.

3. Valentine`s day – gry i zabawy walentynkowe w języku angielskim.

4. Utrwalanie słownictwa z tematyki zimowej.

5. Prepositions of place – przyimki miejsca – na podstawie piosenki „Where is the spider?”