Krasnoludki Tematyka zajęć

Znalezione obrazy dla zapytania grafika zabawy dzieci
 
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej październik 2019
 w oparciu o program „Olek i Ada” dla 3-4 latka
nową „Podstawę programową”z 2017 roku.

 
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
 
  •   IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD
  •   IDZIE JESIEŃ DO ZWIERZĄT
  •   CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY
  •   IDZIE JESIEŃ Z DESZCZEM
 
TYDZIEŃ I
Treści programowe:
Przyroda
Przyroda jesienią

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw.
Rozwój fizyczny
Racjonalne odżywianie

  • spożywanie owoców i warzyw; ograniczanie spożywania słodyczy, chipsów.
Koledzy, grupa przedszkolna
Współdziałanie w grupie

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.
Aktywność językowa
Wypowiedzi ustne

  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
Elementy matematyki
Liczenie

  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników.
W świecie sztuki – muzyka
Muzyka i śpiew

  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
Aktywność ruchowa
Sprawność ruchowa

  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:
  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • organizowanych metodą opowieści ruchowej
  • ze śpiewem.
 
TYDZIEŃ II.

Przyroda

  • Przyroda jesienią
  • poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy na przykładzie jeża, wiewiórki, bociana.
  • Procesy poznawcze
  • Uwaga
  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • Aktywność językowa
  • Wypowiedzi ustne
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • Elementy matematyki
  • Pojęcie stałości liczby, równoliczność
  • ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary, nakładanie ich na siebie lub przeliczanie.
  • Działalność plastyczna
  • Zainteresowania plastyczne
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
  • W świecie sztuki – muzyka
  • Muzyka i śpiew
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
  • Instrumenty perkusyjne
  • uczestniczenie w zabawach w kąciku muzycznym; poznawanie grzechotki, kołatki, bębenka, tamburynu.
  • Aktywność ruchowa
  • Sprawność ruchowa
  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:
  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
 
  • TYDZIEŃ III
  • W świecie techniki
  • Działalność konstrukcyjno-techniczna
  • poznawanie etapów produkcji (np. papieru, chleba, cukru itp.), z wykorzystaniem filmu, internetu.
  • Rozwój fizyczny
  • Racjonalne odżywianie
  • przezwyciężanie niechęci do jedzenia nieznanych potraw.
  • Procesy poznawcze
  • Uwaga
  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • Aktywność językowa
  • Wypowiedzi ustne
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • Elementy matematyki
  • Liczenie
  • liczenie wyodrębnionych przedmiotów z wymienianiem liczebników.
  • Klasyfikowanie
  • dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).
  • Działalność plastyczna
  • Zainteresowania plastyczne
  • tworzenie kompozycji z różnych materiałów i tworzyw (kolaż).
  • W świecie sztuki – muzyka
  • Muzyka i śpiew
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
  • Aktywność ruchowa
  • Sprawność ruchowa
  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:
  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
TYDZIEŃ IV
Przyroda

  • Obserwowanie przyrody
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, w bliskim otoczeniu przedszkola.
  • Podstawy ekologii
  • szanowanie wody, niemarnowanie jej.
  • W świecie techniki
  • Działalność badawcza
  • naturalne zabawy badawcze, np. poznawanie właściwości różnych materiałów, w bezpośrednim z nimi kontakcie (budowanie babek z piasku, gniecenie papieru, lepienie bałwana itp.)
  • uczestniczenie w wybranych zabawach badawczych, np. badaniu tonięcia i pływania ciał.
  • Procesy poznawcze
  • Uwaga
  • skupianie uwagi na przedmiotach, treściach (krótkich) przekazywanych przez nauczyciela.
  • Aktywność językowa
  • Zabawy z dźwiękami
  • słuchanie i rozpoznawanie odgłosów dochodzących z otoczenia
  • maszerowanie w rytmie wystukiwanym na bębenku lub wyklaskiwanym przez nauczyciela.
  • Ćwiczenia artykulacyjne
  • słuchanie i powtarzanie podanych słów, zdań.
  • Wypowiedzi ustne
  • odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu.
  • Elementy matematyki
  • Liczenie
  • wyodrębnianie obiektów do liczenia; określanie ich ilości: dużo, mało.
  • Działalność plastyczna
  • Zainteresowania plastyczne
  • malowanie: palcami, dłonią, pędzlem.
  • W świecie sztuki – muzyka
  • Muzyka i śpiew
  • słuchanie piosenek o prostej linii melodycznej, śpiewanych przez nauczyciela; próby zapamiętywania tekstu i melodii.
  • Aktywność ruchowa
  • Sprawność ruchowa
  • uczestniczenie w zabawach z elementem naśladownictwa
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych:
  • orientacyjno-porządkowych
  • bieżnych
  • z elementem czworakowania
  • z elementem skoku, podskoku
  • organizowanych metodą opowieści ruchowej
  • ze śpiewem.