Krasnoludki Propozycje zabaw psychologa

Jeżeli czują państwo potrzebę konsultacji czy rozmowy, albo szukają państwo pomysłu na to jak kreatywnie spędzić czas ze swoim dzieckiem,w sposób który pielęgnuje Wasze relacje, zapraszam do kontaktu e-mail:
hannawieczorek.psycholog@gmail.com



20.05.2020

Dzień dobry J

Jak sprawdziła się zabawa w projektantów? Muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem Waszych stylizacji J Myślę, że niektórzy odkryli w sobie nowe talenty!

Dzisiaj przejdziemy do filmu, który pozwoli nam zrozumieć czym jest smutek, jak możemy go odczuwać i jak sobie z nim radzić, gdy myślimy, że już nic więcej nie potrafimy wymyślić.

Pamiętajcie, każda nasza emocja jest ważna i potrzebna. Smutek również…

Zapraszam do obejrzenia filmu J

https://youtu.be/9t_-x-v6u_s

Czekam na Wasze odpowiedzi.

Pozdrawiam i przypominam o możliwości konsultacji online.  


13.05.2020

Dzień dobry!

Kolejny film o emocjach już prawie gotowy, ale zanim go opublikuję zabawmy się w projektantów mody.

Nasz wygląd jest bardzo ważny. Możemy dzięki niemu wyrazić swoją osobowość, pokazać czym się interesujemy, co lubimy, ale co ważniejsze… ubiór wyraża także nasz nastrój! J

Dziś stworzymy własną bluzkę. Wyobraź sobie, że możesz mieć bluzkę z własnym rysunkiem… to byłaby jedyna taka bluzka na świecie!

Przekonajmy się kto posiada talent do projektowania! J

Narysuj swoje szczęśliwe wspomnienie, albo swój nastrój. Możesz też stworzyć portret rodziny albo ukochanego zwierzaka! J to wszystko zależy od Ciebie.

Zachęcam do zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=qM-2JvmDGAE&t=2s

Pozdrawiam serdecznie! 


11.05.2020

Dzień dobry Drogie Przedszkolaki!

Świetnie rozwiązaliście ostatnią zagadkę! Tak! To była złość. Czy wiecie jakie emocje często towarzyszą złości? Jedną z nich jest strach. Dzisiaj zajmiemy się właśnie strachem.

Myślę, że jest to emocja znana każdemu. Czasem ledwie się przestraszymy – to stan trwający chwilę, ale zdarzają się momenty, gdy nasz strach jest wielki i trwa bardzo, bardzo długo. Czy potrafimy sobie poradzić z tym uczuciem?

A co zrobić kiedy przez strach nie możemy podejmować lubianych przez nas czynności? Czy macie jakiś pomysł?

Zapraszam do obejrzenia nowego filmu i przesyłania Waszych przemyśleń.

https://www.youtube.com/watch?v=VuMCUp_eWHc&t=3s

Pozdrawiam!

PS. Czekam na wasze zdjęcia, nagrania, myśli, odczytuję i odpisuję na każdego maila J


06.05.2020

Dzień dobry!

Witam po krótkim urlopie J

Dziękuję za wszystkie zdjęcia i filmy naszych Przedszkolaków! Wspaniale widzieć zaangażowane, uśmiechnięte dzieci i tak wspierających je w rozwoju rodziców! Oczywiście cały czas chętnie odpowiadam na Państwa wiadomości i służę pomocą indywidualnie. Można kontaktować się ze mną przy pomocy wiadomości e-mail.

Tematem dzisiejszego filmu będzie emocja, która w moim odczuciu bywa najbardziej widowiskowa i potrafi przysporzyć wielu trudności zarówno dzieciom jak i dorosłym…

Myślę, że dorośli wiedzą już o czym piszę… a dzieci… hmm… dla dzieci w filmiku mamy małą zagadkę J

Kto spróbuje rozpoznać przedstawioną emocję?

Zapraszam do oglądania i zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=cFdanYU3DuY&t=82s

Pozdrawiam wszystkich! 


29.04.2020

Dzień dobry,

czy eksperymenty z emocjami podobają się przedszkolakom? Mam nadzieję, że tak J

Dziś przygotowałam kolejny, krótki filmik. Tym razem nagrałam masażyk pochodzący z książki M. Bogdanowicz  “Przytulanki, czyli wierszyki na dziecięce masażyki”. Te krótkie masażyki mogą być bardzo przyjemną formą odpoczynku po wykonaniu ćwiczeń przedszkolnych, ale też miłym elementem na rozpoczęcie dnia.

Zachęcam do obejrzenia i masowania!

https://youtu.be/4QGII4hyK_A

Przypominam, że wciąż istnieje możliwość konsultacji online.

Pozdrawiam! 


27.04.2020

Dzień dobry!

Na wstępie dziękuję za wszystkie zdjęcia i filmy z Waszymi pracami! Jestem bardzo dumna z pracy każdego dziecka! Dziękuję za zaangażowanie rodziców, bez Waszego wsparcia nie wymienilibyśmy się z dziećmi informacjami.

Dziś zgodnie z obietnicą kolejny film J

Po wstępie na temat emocji wchodzimy w szczegóły… Na dobry początek… RADOŚĆ.

Porozmawiajmy o radości o tym jak ją czujemy, jaki kolor kojarzy nam się z tą emocją, co sprawia, że czuję się radosny, radosna. Czekam na Wasze przemyślenia w formie rysunków, filmików J

Oczywiście przygotowałam dla Was również eksperyment!

Zachęcam do obejrzenia J

https://www.youtube.com/watch?v=JmG6okt_h-c&t=289s

Pozdrawiam! 



20.04.2020

Dzień dobry,

Pozostając w temacie emocji przygotowałam dla naszych dzieci krótki filmik wprowadzający w omawianą tematykę. W filmiku przedstawione jest również krótkie doświadczenie, które pokazać może jak nasze emocje ukryte są w naszych ciałach.

Doświadczenie jest bardzo proste, do jego wykonania potrzebujemy jedynie octu, jajka i słoika J Każdy i duży i mały Przedszkolak świetnie sobie z nim poradzą. Starszaki zapraszam do rozmowy o tym jak rozumieją to co czują. Maluszki ćwiczenie potraktować mogą bardziej sensorycznie. Zaobserwujmy co zmieniło się w jajku, które spędzi cały dzień i całą noc w occie. Jak zmieni się jego kolor, przejrzystość, twardość J

Miłego oglądania!

Film dostępny na YouTube po kliknięciu w link.

https://www.youtube.com/watch?v=GlDteUPfWDI&t=10s

Przypominam o możliwości konsultacji online! J



14.04.2020

Dzień dobry,

Dzisiejsze zadanie będzie wymagało dużej uważności.

Zamknięcie w domach przedłuża się , dzieci nie mają możliwości powrotu do swoich codziennych, zajęć, swoich rytuałów. Często pokazują szeroki repertuar emocji, które nie są łatwe ani dla nich samych ani dla ich rodziców. Często jednak wynikają one z frustracji, tęsknoty i nieumiejętności regulacji emocji.

Potrzebować będziemy kolorowych papierów, gazet, mazaków/kredek i otwartości na nasze emocje.

Prosimy dziecko, żeby na kartce papieru odrysowało swoje dłonie. Jedną kolorem który lubi, drugą kolorem, którego nie lubi.

Wewnątrz dłoni w ulubionym kolorze dziecko ma za zadanie namalować/ nakleić/ napisać to wszystko co bardzo lubi robić, jeść, mówić, słuchać. W drugiej ręce namalowanej kolorem nielubianym to, czego nie lubi. Użyjmy różnych form plastycznych. Pomóżmy dzieciom odnaleźć się w ich preferencjach, a później porozmawiajmy o przyczynach. Dlaczego tak jest? Może okazać się, że dowiemy się czegoś o czym nie mieliśmy pojęcia.
 

15.04.2020

Kto z nas chciałby wyjechać na małą wycieczkę?

Myślę, że aktualnie większość z nas marzy o przestrzeni i możliwości wyjścia do parku czy lasu.

Ja zaproponuję dziś wycieczkę po krainie emocji. W zależności od wieku dziecka skupić możemy się na podstawowych emocjach takich jak smutek, złość, radość, strach czy obrzydzenie lub dodać dodatkowo te, które nasze dziecko zna.

Ustawiamy się z naszym dzieckiem w znany wszystkim pociąg. W rytm piosenki „Jedzie pociąg” poruszamy się po pokoju czy mieszkaniu. Zatrzymujemy się po kolei na stacjach emocji. Na każdej stacji czeka na nas zadanie:

·         Opowiedzenie o tej emocji

·         Przytoczenie sytuacji/historii w której mogliśmy ją poczuć

·         Pokazanie miny pasującej do tej emocji

Po przejechaniu każdej ze stacji możemy porozmawiać z dzieckiem  o tym w której stacji czuło się najlepiej i dlaczego, co było dla niego łatwe, a co trudne w zadaniach.

Dzięki takim ćwiczeniom rozwijamy inteligencję emocjonalną dziecka, uczymy przeżywania emocji i pokazujemy to, że są one nieodłącznym elementem naszego życia.

Mam nadzieję, że taka wycieczka dostarczy nie tylko rozrywki, ale również pozwoli naszym dzieciom rozwijać umiejętność radzenia sobie z przeżywaniem emocji.

Pozdrawiam i zachęcam do korzystania z konsultacji e-mail.  

 
09.04.2020

Dziś zaproponuję coś, co świetnie sprawdza się nie tylko dla dzieci, ale również dla dorosłych. Kalendarz emocji. Wystarczy nam do tego zwykła kartka i kredki/mazaki/długopisy.

Każdego dnia rysujemy kółko mające być odpowiednikiem twarzy- zadaniem naszego dziecka jest domalowanie miny – takiej, jaka odpowiada jego aktualnemu samopoczuciu.

Drugim etapem tego ćwiczenia (trudniejszym) jest odpowiedź na dwa pytania:

1)      Jaka sytuacja sprawiła, że tak się czuję?

2)      Czy to dla mnie przyjemne?

Ćwiczenie pozwala nam na monitorowanie stanu emocjonalnego naszych dzieci w dłuższym przedziale czasowym. Pozwala dowiedzieć się wielu zaskakujących nieraz i niespodziewanych przemyśleń naszego dziecka. A nasze dziecko uczy się w ten sposób, że każda emocja ma swoją przyczynę, konsekwencję i znaczenie.

PAMIĘTAJ!

Postarajmy się unikać sformułowania „negatywna emocja” – wszystkie emocje są w życiu potrzebne! Niektóre mogą być nieprzyjemne, ale nazywanie ich negatywnymi może skutkować blokowaniem ich przeżywania lub niechęcią do dzielenia się nimi.

Pozdrawiam!

Zapraszam do konsultacji e-mail.  


06.04.2020

Dzisiejsza propozycja przygotowana jest dla całej rodziny.

To zabawy i gry kształtujące kompetencje społeczno – emocjonalne. Potrzebujemy prostej pomocy, którą możemy wydrukować lub sami narysować, wyciąć i skleić.

 

Dla maluchów kostka rolę swoją spełni w zabawie „jaka to emocja”

Rzucamy kostką na zmianę z dzieckiem i wspólnie próbujemy nazwać emocję, która wypadła na kostce. Próbujemy również odpowiedzieć na pytanie skąd wiemy, że to właśnie ta emocja. Możemy również sami próbować odtworzyć daną minę. Skupmy się na ułożeniu ust i brwi – to najcenniejsze wskazówki przy rozpoznawaniu emocji.

 

            Zabawa w emocjonalne kalambury

Rzućmy kostką i spróbujmy pokazać to, co na niej wypadło J To wcale nie jest łatwe! Należy pokazać emocję nie tylko swoją twarzą, ale również ciałem! Pamiętajmy o ułożeniu rąk nóg i ogólnej postawie naszego ciała. Możemy też ustanowić mistrza emocji w naszej rodzinie.

           

            Kiedy ostatnio…

Zabawa polega na opowiedzeniu sytuacji w której ostatnio odczuwaliśmy emocję, którą wyrzuciliśmy na kostce. To bardzo trudne, ale niezwykle ważne ćwiczenie. Pozwala skupić się na własnych emocjach, ale również przyjrzeć się emocjom innych członków rodziny, dowiedzieć się jak ta sama sytuacja może być odbierana przez różne osoby. To niezwykle ważne ćwiczenie.

 

Mam nadzieję, że skorzystają Państwo z tych propozycji ;)

Pozdrawiam,

Hanna Wieczorek

 

Podobne kostki można pobrać na stronie http://inglesparaninhos.blogspot.com/2012/08/sesame-street.html



01.04.2020

Dzień dobry!

Jak w Państwa domach sprawdzają się ćwiczenia relaksacyjne? Czy u któregoś z członków rodziny zauważyć można większy spokój? Mam nadzieję, że tak J to efekt pracy! Brawo!

Dzisiaj kolejna propozycja dla naszych Przedszkolaków, pamiętajmy o tym, że poprzednie ćwiczenia nie odchodzą w niepamięć! Zachęcam do kontynuacji ćwiczeń z obszaru mindfullness, o których pisałam w poniedziałek.