Biedronki Zajęcia w domu

Znalezione obrazy dla zapytania: grafika zajęcia w przedszkolu


DRODZY RODZICE
W tym trudnym dla nas wszystkich czasie udostępniamy Państwu nasze adresy e-mail.
Gdyby chcieli Państwo się o coś zapytać, porozmawiać lub skonsultować jesteśmy do dyspozycji


Pani Iwona:  iwona.niesobska.pp29@gmail.com (Nauczyciel wychowawca)
Pani Marzena
- ma.swier@op.pl (Nauczyciel wychowawca)
Pani Maria - maria.czajka1@gmail.com (nauczyciel wspomagający)
Pani Marta - pani.marta.pp29@gmail.com ( Nauczyciel, terapeuta SI)

Pani Hania hannawieczorek.psycholog@gmail.com ( Psycholog)
 


TEMAT TYGODNIA : WIOSENNE PRZEBUDZENIE

23.03.2020 - 27.03.2020

TEMAT DNIA 5: WIOSENNE SYMETRIE
 
  1. Symetrie ciała
Rodzice dają dziecku małe lusterko. Dziecko przegląda się w nim:
a) określa swój kolor włosów, oczu,
b) ogląda w lusterku głowę, nazywanie jej części: dotyka i głaska poszczególne części- czoło, brwi, powieki, rzęsy, nos, policzki, uszy, usta, brodę;
c) zwrócenie uwagi na symetrię twarzy: położenie obu dłoni na twarzy (dłonie powinny stykać się na linii nosa), następnie odsłonięcie jednej strony twarzy i spojrzenie w lusterka, ponowne zasłonięcie twarzy i odsłonięcie drugiej strony twarzy..
 Oglądanie innych części ciała:
a) oglądanie rąk – nazywanie wyróżnianych części: palce, dłoń, nadgarstek, przedramię, łokieć, ramię;
b) oglądanie nóg  i nazywanie wyróżnionych części: stopa, palce, pięta, kostka, łydka, kolana, udo;
c) oglądanie całej sylwetki człowieka i nazywanie wyróżnionych części: szyja, ramiona, brzuch, plecy.
  1. Ćwiczenia relaksacyjne w formie masażu

    Zabawa paluszkowa: Moje palce

    Moje palce lubią harce: (poruszamy wszystkimi palcami)
    lubią pograć na gitarce, (naśladujemy grę na gitarze)
    lubią głaskać mnie po brzuchu, (głaszczemy się po brzuchu)
    lubią drapać mnie po uchu. (drapiemy się po uchu)
    A najbardziej – daję słowo
    – lubią spać pod moją głową.
    (składamy dłonie i opieramy na nich policzek
 
  1.  Zabawa oddechowa Burza w szklance wody
    Dmuchanie przez rurkę od napojów, do szklanki napełnionej wodą.
    (Można sprawdzać kto najdłużej będzie wywoływał burzę dziecko czy rodzic:))
  1. Zabawa Fotelik (w tle relaksacyjna muzyka)
    Dziecko siada na podłodze razem z rodzicem.
    Rodzic jest fotelem (siad płaski podparty), a dziecko wypoczywającym.
    Fotelik łagodnie kołysze się w przód, w tył.


TEMAT DNIA 4. WIOSNA BUDZI ZWIERZĘTA
 
1.Wysłuchanie wiersza   I. Salach „Łąka”

 
Łąka tylu ma mieszkańców
zwierząt , roślin kolorowych
Tu motylek , a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową
Zapraszają wszystkie dzieci
bal wydały dziś motyle
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

 
2.Rozmowa na temat wysłuchanego wiersz
– O kim jest wierszyk?
–Wymień  nazwy zwierząt w nim występujące.?
- Gdzie mieszkają zwierzątka?

3.Zabawa ruchowo - naśladowcza

Dzieci naśladują zwierzątka mieszkające na łące
-motyl, bocian, żaba, mucha, wąż, pszczoła.

4.Ćwiczenie oddechowe
Dzieci dmuchają na motyla (może to być kartka papieru, piórko, bibuła) na jednym wydechu jak najdłużej, ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

5. Zabawa "Prawda czy fałsz".
Rodzic mówi zdania o łące a dzieci określają ich logiczność: prawda – podnoszą rękę do góry, fałsz – kładą ją na kolanach.

 
Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.
Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.
Pod ziemią długie korytarze ryje kret.
Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.
Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.
A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.
 


TEMAT DNIA 3: SZUKAMY WIOSNY W PARKU
 
  1. „Ptaki” Zagadki. Nazwy ptaków podzielcie na sylaby

1. Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki,
A po nasze żabki przybył aż z Afryki. (bocian)

2. Śpiewa wysoko piosenki do słonka,
Głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek)

3. Ten ptaszek, choć tak malutki,
Wielkie na niebie czyni kółka,
A nazywa się ……….. (jaskółka)

4. Siedzi sobie na buku
Woła kuku, kuku. (kukułka)

5. Wraca do budki lęgowej na drzewie
I czeka z radością na panią szpakową. (szpak)
 
2.  Zabawa „Wesołe słoneczka”.
Dziecko otrzymuje kopertę z 6 słoneczkami. ( wcześniej przygotowanymi przez rodziców). Przelicza je. Rodzic prezentuje wzór, dzieci zapamiętują go i układają szeregowo na podłodze.

3.  „Jaka to figura geometryczna?” – zagadki.
Dzieci  dostają  emblematy  figur geometrycznych.
 Rodzic rysuje w powietrzu figurę geometryczną. Dziecko odgaduje – podnosząc odpowiednią figurę.
 
4. Ćwiczenie dynamiczne. Dzieci kilkakrotnie powtarzają tekst:
„Marzanno, Marzanno,
Ty zimowa panno,
Ciebie tu żegnamy,
wiosnę powitamy.”

Zgodnie z oznaczeniami dynamicznymi: piano (cicho), forte (głośno)

5. Zabawa naśladowcza „Deszczyk”.

„Pada deszczyk,                          Naśladujemy paluszkami padający deszcze
pada deszczyk,                           Naśladujemy paluszkami padający deszcze
wieje, wieje wiatr                      Machamy rączkami
i błyskawica, grzmot,                            klaśniecie w dłonie
i błyskawica, grzmot                              klaśnięcie w dłonie
a na niebie kolorowa tęcza jest”         naśladujemy rękoma tęcze


Rymowanki dla dzieci

(oto propozycje kilku nowych rymowanek do nauki dla dzieci)
  1. Nauka i recytacja rymowanki przypominającej lewą i prawą stronę z pokazywaniem części ciała:

    „Prawa ręka, noga prawa,
    cała strona też jest prawa,
    prawe ucho, oko mam,
    prawy łokieć z boku dam.
    Lewa ręka, noga lewa,
    cała strona też jest lewa
    lewe ucho, oko mam,
    lewy łokieć z boku dam
    .”
 
  1. Jeden , dwa..” – nauka wyliczanki utrwalającej liczebniki
Jeden ,dwa, jeden, dwa,
pewna pani miała psa.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
pies ten kości nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o lody tylko prosił.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto te lody mu przyniesie?
Może ja, może Ty?
Licz od nowa: raz, dwa, trzy!
  1. „Policzymy co się da”
Policzymy co się da:
mam dwie ręce, łokcie dwa,
dwa kolanka, nogi dwie -
wszystko pięknie zgadza się,
dwoje uszu, oczka dwa,
no i buzię też się ma.
A ponieważ buzia je, chciałbym buzie też mieć dwie!
 
  1. „ Przez tropiki, przez pustynię..”
Przez tropiki, przez pustynię
toczył zająć wielką dynię,
toczył, toczył dynię w dół,
pękła dynia mu na pół!

Pestki się z niej wysypały,
więc je zbierał przez dzień cały.
Raz, dwa, trzy! Raz, dwa, trzy!
Ile pestek zbierzesz ty?


 
TEMAT DNIA 2: PIERWSZE KWIATY WIOSNY
 
  1. Słuchanie i rozwiązywanie zagadek o kwiatach zwiastujących wiosnę:

Jaki to kwiatek?                                                     Co to za kwiaty?
Przez śnieg się ostrożnie przebija,                  Żółte, białe, fioletowe,
Ma liście zielone,                                                   wychodzą spod śniegu
A dzwonki białe jak zima.                                   Te kwiaty marcowe.
      (przebiśnieg)                                                                 (krokusy)
 
  1. Słuchanie opowiadania „O żółtym tulipanie „wg M.Różyckiej
    W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami.
    Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi.
    - Kto tam? –zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
    - To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
    - Nie, nie chcę. Nie otworzę. –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę, znów smacznie zasnął.
    - Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
    - Puk! Puk! Puk!
    - Kto tam?
    - To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
    - Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.
    Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:
    - Tulipanku, puść mnie!
    - Ktoś ty?
    - Promyk słoneczny –odpowiedział cieniutki głosik.
    - O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.
    Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę od klucza i zapukał.
    - Kto tam puka? –zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
    - To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!
    Wtedy Tulipanek pomyślał:
    „Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.
    Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę,
    Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.
    Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go ...
    I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna.
    Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka.
    A rano przyszły dzieci i zawołały:
    - Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!
3. Rozmowa na temat opowiadania
- Gdzie mieszkał tulipanek
- kto odwiedził najpierw tulipana?
- czy tulipanek wpuścił do swojego mieszkania deszczyk ? Dlaczego nie ?
- kto przyszedł potem do tulipana
- czy tulipan otworzył drzwi deszczykowi?
- kto zobaczył tulipana?
- co powiedziały dzieci?
 
  1. Prezentacja sylwety tulipana , analiza słuchowa wyrazu „tulipan”(dzielenie na sylaby, liczenie sylab)
    - oglądanie części rośliny- podziemna, nadziemna, nazywanie części (cebulka, łodyga, liście, płatki)
OTO LINK DO PRZYKŁADOWEJ POMOCY (ILUSTRACJI)  https://pl.depositphotos.com/13507412/stock-illustration-tulip-growth.html
 


 
TEMAT DNIA 1: WIOSNA W OGRODZIE
  1.  Rozmowa o aktualnej porze roku:
  • Jak się nazywa?
  • Po czym poznajemy, że to jest wiosna?
  • Zapoznanie z wiosennymi kwiatami -żonkile, tulipany, bratki, przebiśniegi, krokusy, stokrotki.  ( na podstawie np ilustracji, zdjęć w komputerze). Wyjaśnia przy tym, że krokusy i przebiśniegi to kwiaty pod ochroną – nie wolno ich zrywać i deptać.
  • Zapoznanie  z  innymi zwiastuny wiosny: drzewa z pąkami, bazie,  prace w ogródku.
  1. „Ogrodnik”-  zagadka wprowadzająca do rozmowy o pracy ogrodnika
Spotkasz go w ogrodzie,
gdzie pracuje co dzień
dba o krzaki i kwiatki,
sadzi rośliny z użyciem łopatki
  1. Wspólne założenie hodowli roślin np.: cebuli, szczypiorku, rzeżuchy.
Rodzice tłumaczą dzieciom jak ważne jest dbanie o te roślinki, podlewanie ich.
Wspólne obserwacje wzrostu roślin
  1. Zabawa rytmiczna „Słonko po deszczu” – M. Kownacka

    Pada deszczyk! Pada deszczyk!
    i po liściach tak szeleści...
                                           (Dzieci w przysiadzie bębnią rytmicznie palcami w podłogę)

    Zatuliły kwiatki płatki,
    główki chylą do rabatki!
            Kap! Kap! Kap!
                                                                           (Dzieci opuściły nisko głowy)

    Deszcz ustaje – płyną chmury –
    Kwiaty wznoszą się do góry!
            Ho! Ho! Ho!
                                                        (Dzieci wznoszą stopniowo głowy i ramiona w górę)

    Wiatr tu pędzi na wyścigi.
    Wiatr kołysze nam łodygi!
            Wiu! Wiuu! Wiuuu!
                                                                (Dzieci w rozkroku kołyszą się na boki)

    Biegną dzieci tu z ochotą:
    Uważajcie – takie błoto!
            Hyc! Hyc! Hyc!
                                                              (Dzieci biegną na palcach)

    Byle słonko nam nie zgasło –
    róbmy prędko z błota – masło!
            Chlap! ciap! ciap!
                                                        (Dzieci przebierają nogami w miejscu)

    Teraz – baczność – kroki duże –
    przeskoczymy przez kałużę!
            Hop! Hop! Hop!
                                                               (Bieg i skoki)

    Już pogoda – słonko świeci,
    maszerują w pole dzieci –
            Raaz – Dwaa – trzyy!
                   (Dzieci maszerują rytmicznie, akcentując stopą pierwszy  krok i klaskaniem następny).
 
  1. . Zagadka dotykowa „Zaczarowany woreczek”
    Rodzic schował do woreczka, torby lub pudełka kilka zabawek. Dziecko musi włożyć rękę do środka, dotknąć jakiejś zabawki i nie wyjmując jej, powiedzieć co to jest. Następnie dziecko, wyjmując z woreczka zabawkę, sprawdza, czy odpowiedziało właściwie.
 
  1. Zabawa ruchowa WIOSNA BUDZI SIĘ.
    Dzieci wraz z Rodzicami tańczą przy muzyce. Gdy muzyka cichnie na hasło słonko – dzieci wznoszą ręce w górę; na hasło krople – naśladują padanie deszczu; na hasło kwiat – przytulają się do rodziców.
 
16.03.2020 - 20.03.2020
 
Temat tygodnia: Marcowa pogoda 

 
Propozycje wspólnych zabaw wg metody Weroniki Sherborne (metoda ruchu rozwijającego)
  1. Ćwiczenia kształtujące świadomość przestrzeni
  • Wagoniki – rodzic siedzi w rozkroku, obejmując rękoma siedzące przed nim dziecko. Poruszają się po pomieszczeniu w różnych kierunkach.
  • Jak najwyżej – wszyscy leżą na plecach ,,w rozsypce” na podłodze. Sięganie rękoma i nogami ,,do sufitu”, wyciąganie ich jak najwyżej, naśladowanie ruchem dłoni gestu wkręcanie żarówek.
  • Bączek – wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi. Odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.
  • Zabawa Raki – leżąc na plecach, z wyciągniętymi rękami za głowę odpychając się nogami, wszyscy przesuwają się na plecach po podłodze i próbują palcami ręki – szczypcami złapać inną poruszającą się w ten sposób osobę.
 
2. Ćwiczenia oparte na relacji „z”
  • Lustro – rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka- zmiana ról.
  • Domki – rodzic w klęku podpartym, tworzy domek dla swojego dziecka. Dziecko wchodzi do domku (siada skulone pod rodzicem). Dziecko potem wychodzi spod domku, przechodzi między jego nogami i rękami.
  • Zabawa razem w kole – wszyscy siedzą w kole, trzymając się za ręce. Cała grupa kładzie się na brzuchu, następnie wstaje trzymając się za ręce.
  • Bujanie dziecka w kocu.
  • Wycieczka – ciąganie dziecka w kocu- za ręce, na nogi, na zrolowanym kocu.
3. Ćwiczenia rozwijające relacje „przeciwko”
  • Paczka – dziecko zwija się w kłębek na dywanie a dorosły próbuje je „rozwiązać” (zmiana ról).
  • Przepychanie – dziecko i dorosły siedzą na dywanie plecami do siebie i próbują się przepychać plecami.
  • Skała – dziecko próbuje przesunąć rodzica, następnie zmiana.
4. Ćwiczenia oparte na relacji „razem”
  • Rowerek – dorosły i dziecko leżą na plecach, stopami opierają się o stopy partnera, kreślą wspólnie kółka w powietrzu, „jadą na rowerze”.
  • Tunel – dorośli tworzą tunel w klęku podpartym, dzieci przechodzą pod „tunelem”.
  • Kołyska – dorosły w siadzie rozkrocznym obejmuje dłońmi dziecko siedzące przed nim tyłem, kołyszą się na boki.
  • Piłowanie drewna – dzieci siedzą w rozkroku, zwrócone przodem, trzymając się za dłonie. Nogi jednego dziecka znajdują się pod nogami drugiego dziecka. Następnie na przemian kładą się na plecach na podłodze, cały czas trzymając się za ręce.
  • Lustro – dziecko siedzi naprzeciw rodzica, zwrócone do niego przodem. Dorosły ,,rysuje” ręką w powietrzu różne figury np. jazdę samochodem, czytanie książki, dziecko zaś stara się jak najdokładniej naśladować ruchy dorosłego.
 5. Nauka piosenki ,,Kałużowy deszcz"

https://www.youtube.com/watch?v=r-UA2b_DIhU

TEMAT DNIA : WIOSENNE NIESPODZIANKI
  1. Suknia dla pani Wiosny –ozdabianie szablonu sukni Pani Wiosny ( wydzieranka, malowanie farbami, wyklejanka)
  2. Zapoznanie dzieci z niektórymi wiosennymi kwiatami ( przebiśnieg , krokus , zawilec ,sasanka ,kaczeniec , pierwiosnek ,), ich wyglądem i nazwą .Zwrócenie uwagi na chronione ( przebiśnieg , zawilec , sasanka).
  3.  Ćwiczenia w rozpoznawaniu otoczenia i jego elementów za pomocą zmysłów.
    Rodzic przygotowuje:
    • Cukier, sól, keczup – uczeń rozpoznaje za pomocą smaku,
    • Cytrynę, ocet, cynamon – uczeń rozpoznaje za pomocą węchu,
    • Bazie , kredę, kamyk – uczeń rozpoznaje za pomocą dotyku,
    • Nagrania odgłosów zwierząt, trąbki, urządzeń domowych – uczeń rozpoznaje za pomocą słuchu,
    • Zdjęcie, książkę, kwiat – uczeń rozpoznaje za pomocą wzroku.
  4. Wspólne zaśpiewanie i zatańczenie piosenki” karuzela”
https://www.youtube.com/watch?v=QB-QVbt57T8
 

TEMAT DNIA : W marcu jak w garncu
PROPONOWANE ZAJĘCIA I ZABAWY
  1. Wysłuchanie wiersza „MARZEC”

    Marzec ma ogromny garniec.
    Mieszka w nim przez całe noce,
    Wieje w garncu nieustannie
    Syczy cos i bulgocze.
    - Powiedź, Marcu,
    Co masz w garncu?
    - Mam składniki różnorodne:
    Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
    Chmury, słońce, śnieg i wodę- z nich przyrządzam Wam pogodę.

     Rozmowa na temat wiersza:
    - Do kogo porównany był marzec w wierszu?
     - Jakie składniki zawierała potrawa w garncu, którą gotował marzec?
     - Jaką potrawę ugotował?
    -  Jakie zmiany zachodzą w pogodzie wczesną wiosną?
  1.  Zabawa w prezentera pogody.
    Rodzice pokazują dzieciom jakąś prognozę pogody w TV, następnie dzieci zamieniają się w prezentera i opisują pogodę jaką widzą za oknem.
 
  1. Masaż relaksacyjny na plecach „ Jaka dziś pogoda?”

Może słońce świeci?-           okrężne ruchy dłońmi
Albo deszczyk kropi?-           uderzenia opuszkami palców
Nie to deszczyk buty topi-   szybkie i mocne ruchy palców
Może ulewa nas zalewa?-    oklepywanie dłońmi
Lub piorun trzaska w drzewa?- lekkie klaśnięcie w dłonie
Potem w ziemie szybko leci-    opadnięcie dłoni na plecy
Jak się czują wszystkie dzieci?-  masowanie po szyi.
 
Pierwsi rodzice masują dzieci, następnie zamieniamy się rolami.
 
  1. Propozycje ćwiczeń grafomotorycznych:
  1. nawlekanie koralików,
  2. gra w ringo, bierki, pchełki, dwa ognie,
  3. origami,
  4. łączenie kropek,
  5. nawijanie sznurka,
  6. przyszywanie guzików,
  7. przewlekanie sznurowadeł,
  8. przypinanie klamerek,
  9. układanie puzzli,
  10. majsterkowanie,
  11. rzucanie i łapanie piłki,
  12. toczenie piłki do celu,
  13. przerzucanie woreczka z lewej do prawej ręki,
  14. budowanie z klocków,
  15. wydzieranki z papieru,
  16. lepienie z plasteliny, modeliny, masy solnej, ciasta,
  17. wycinanie nożyczkami,
  18. rysowanie szlaczków,
  19. rysowanie po śladach,
  20. kolorowanie rysunków,
  21. odwzorowywanie rysunków zgodnie ze wzorem,
  22. malowanie farbami,
  23. rysowanie różnorodnymi przyborami plastycznymi (kredką, węglem, ołówkiem),
  24. obrysowywanie przedmiotów,
  25. dyktanda graficzne,
  26. rzucanie do celu,
  27. ćwiczenia ruchowe (krążenia ramion, naśladowanie lotu ptaków, wykonywanie ruchów ramionami jak przy pływaniu, krążenie i wymachy dłoni, spacer palcami po stole, naśladowanie gry na pianinie).
 
 
                                                                                         

Temat dnia: Witaminy a przedwiośnie

Cele ogólne :
•        rozpoznawanie i nazywanie różnych produktów żywnościowych bogatych w witaminy
•        poznanie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka

Cele operacyjne: Dziecko
•        wyjaśnia znaczenie witamin  dla zdrowia człowieka
•        rozpoznaje i nazywa produkty żywnościowe bogate w witaminy
•        wykonuje sylwetkę cebuli
 
Przebieg realizowanych zajęć:

1.     Wysłuchanie wspólnie z dzieckiem piosenki „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”
https://www.youtube.com/watch?v=ODZGWROvCpg
2.     Krótka rozmowa z dzieckiem na temat wysłuchanej piosenki
 
3.     Wysłuchanie wiersza „ Witaminki”
 
Hej chłopaki i dziewczynki
czy Wy znacie witaminki?
Przed chorobą bronią Was,
gdy jesienny nadszedł czas.
Gdy już zimno i szaruga,
a przed nami zima długa.
Wtedy tylko witaminy:
jabłka, gruszki i cytryny.
Cebula, szczypiór i pomidory,
groch, pietruszka i zielone pory.
Dodaj mleko, serek biały
czyś jest duży, czy też mały.
Hej chłopaki i dziewczynki
jedzcie zawsze witaminki.
 
4.     Rozmowa na temat wartości odżywczych warzyw i owoców. Wypowiadanie się również na temat różnych potraw przygotowywanych z warzyw i owoców.
 
5.     Zabawa edukacyjna – Czy to owoc czy warzywo - zagadki o warzywach i owocach
 
Na ogonie złota głowa. Smaczne pestki w sobie chowa. (dynia)
 
Różowo zakwitło wiosną, przez lato pięknie urosło.
Jesienią w sadzie dojrzało. Rumiane, okrągłe, zapachniało. (jabłko)
 
-Ma gruby brzuszek i kolor żółto-zielony.
Będzie z niej w zimie kompot wymarzony...(gruszka)
 
-Z grządki w ogródku zrywamy je co rano,
Najlepiej nam smakują z bitą śmietaną. ...(truskawki)
 
-  Ma gruby brzuszek i ogonek mały
Będzie z niego pewnie barszczyk doskonały. ... (burak)
 
-Jakie warzywo, nawet niewielkie, wyciśnie z oczu słoną kropelkę? ... ( cebula)
 
-Dobra gotowana, dobra i surowa. Choć nie pomarańcza, lecz pomarańczowa. Kiedy za zielony pochwycisz warkoczyk i pociągniesz mocno- wnet z ziemi wyskoczy. (marchewka)
 
-  Jaka to głowa duża, czy mała,
Z zielonych liści składa się cała. (kapusta, sałata)
 
-Czerwieni się ze wstydu. Dojrzewa na słonku.
Wśród zielonych liści wisi na ogonku. (wiśnia)
 
-Z wierzchu czerwona, a w środku biała.
Kiedyś ją jadłeś w język cię szczypała (rzodkiewka)
 
6. „Wesoła cebula”  zajęcia plastyczne


Znalezione obrazy dla zapytania: kolorowanka cebula

Dziecko wykonuje sylwetkę cebuli, ale takiej która nie będzie kojarzyła się innym z płaczem. Cebula bowiem ma bardzo dużo witamin C, B, a także wiele innych wartościowych składników. Zachęcimy więc innych do jej spożywania, malując na sylwetce cebuli UŚMIECH