Biedronki Tematyka zajęć

PLAN  PRACY  WYCHOWAWCZO-
DYDAKTYCZNEJ
na miesiąc  - KWIECIEŃ
dla  dzieci   4-5 – letnich
w oparciu o „Podstawę programową”
 i program wychowania przedszkolnego pt. „PLANETA DZIECI”
 
Tematyka  kompleksowa:
 
  1. Swięta, święta, biją dzwony
  2. Wielkanoc
  3. Z kulturą za pan brat
  4. Jestem kulturalny
 
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
    • poznanie znaczenia tradycji,
    • poszerzanie wiadomości na temat potraw przygotowywanych na świąteczny stół,
    • budzenie zainteresowania świątecznymi tradycjami,
    • poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą,
    • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
    • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania,
    • zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas zajęć, praktyczna realizacja zasady: „Słuchamy siebie nawzajem”,
    • poznanie zabaw matematycznych z pisankami,
    • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę,
    • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
    • zachęcanie do aktywnej postawy podczas zajęć,
    • poznawanie piosenek o tematyce świątecznej,
    • rozwijanie słuchu muzycznego i umiejętności wokalnych,
    • rozwijanie sprawności fizycznej,
    • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas zabaw, ćwiczeń i zadań,
    • poznanie budowy jajka,
    • doskonalenie percepcji wzrokowej,
    • rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej,
    • budzenie zainteresowania otaczającym światem,
    • budowanie słownika czynnego,
    • rozwijanie umiejętności budowania spójnej i logicznej wypowiedzi,
    • zachęcanie do pielęgnowania świątecznych tradycji,
    • poznanie tradycji związanych z Poniedziałkiem Wielkanocnym,
    • kształtowanie umiejętności budowania poprawnej językowo wypowiedzi,
    • wzmacnianie poczucia przywiązania do tradycji,
    • poznanie zasad konstruowania prostych gier matematycznych,
    • doskonalenie umiejętności przeliczania i myślenia logicznego,
    • rozwijanie umiejętności pracy w małych grupach,
    • poznanie historii powstania czekolady,
    • rozwijanie poczucia rytmu,
    • poznawanie symboli Świąt Wielkanocnych,
    • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
    • rozwijanie umiejętności słuchania instrukcji ze zrozumieniem,
    • wdrażanie do starannego i estetycznego wykonania pracy,
    • poznanie wartości „wiary we własne siły” na podstawie bajki,
    • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji odczuwanych w różnych sytuacjach,
    • wdrażanie do szanowania emocji innych,
    • rozwijanie empatii,
    • poznanie pojęcia „film animowany”,
    • kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
    • rozwijanie mowy,
    • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej,
    • poznanie pojęcia „teatr”,
    • rozwijanie umiejętności przeliczania i stosowania liczebników porządkowych,
    • wdrażanie do kulturalnego zachowania podczas zabaw,
    • poznanie cech baletu i opery,
    • rozwijanie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej,
    • rozwijanie umiejętności tanecznych dzieci,
    • rozwijanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej,
    • poznanie roli aktora w teatrze,
    • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
    • rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych,
    • budowanie wiary we własne siły,
    • gromadzenie informacji na temat znaczenia wiary we własne siły,
    • zachęcanie do opowiadania o swoich emocjach,
    • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
    • poznanie znaczenia słów: proszę, przepraszam, dziękuję,
    • ćwiczenie pamięci,
    • wdrażanie do zgodnej współpracy,
    • poznanie wybranych sposobów dbania o środowisko naturalne,
    • nauka rozpoznawania pojemników do segregacji odpadów i właściwego z nich korzystania,
    • uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o przyrodę i jej zasoby,
    • poznanie piosenki z dziecięcego repertuaru dotyczącej kulturalnego zachowania,
    • rozwijanie umiejętności wokalnych,
    • nauka pokonywania stresu w sytuacjach trudnych dla dziecka,
    • poznanie zasad kulturalnego zachowania w lesie,
    wdrażanie do poszanowania pracy innych.