Biedronki Tematyka zajęć



 
 
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTERO/PIĘCIOLETNICH NA MIESIĄC STYCZEŃ
Tematy tygodnia:
  1. MIJAJĄ DNI, MIESIĄCE, LATA
  2. ZIMA I ZWIERZĘTA
  3. BABCIA I DZIADEK
  4. PROJEKT ZABAWKI
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
  • Kształtowanie umiejętności planowania.
  • Usprawnianie aparatu oddechowego dzieci.
  • Doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
  • Rozwijanie mowy, wzbogacenie słownictwa  o nazwy wykonywanych czynności
  • Kształtowanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek różnego typu
  • Rozwijanie wyobraźni dzieci.
  • Poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku
  • Przyporządkowani e miesięcy do poszczególnych pór roku
  • Utrwalenie nazw dni tygodnia
  • Utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo –skutkowego
  • Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków zimą
  • Zapoznanie z pracą leśnika
  • Tworzenie zbiorów na podstawie podanych cech
· formułowanie dłuższych wypowiedzi o ważnych sprawach.
· tworzenie słów (lub wyszukiwanie obrazów) zawierających daną sylabę na początku, na końcu lub w środku
· wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
· czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków
· wykonywanie prac plastyczno-konstrukcyjnych różnymi technikami
· wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
  • wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych (cięcie papieru, mocowanie)
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
  • Rozwijanie zdolności manualnych.
  • Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów .
  • Wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
  • Rozwijanie umiejętności rzutu do celu.
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Kształtowanie właściwych zachowań społecznych
  • Ćwiczenie pamięci dzieci: nauka i recytacja wierszy
  • Rozwijanie umiejętności kodowania informacji
  • dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób
  • poznawanie sposobów wyrażania własnych i odczytywania cudzych uczuć
  • dzielenie się z innymi własnymi radościami i smutkami oraz przejawianie empatii względem innych.
  • słuchanie wyjaśnień niezrozumiałych słów.
  • Utrwalenie nazw figur geometrycznych
· wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
· opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń.
· poprawne stosowanie liczby mnogiej rzeczowników
  • Wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów, porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i dalej.
  • Ćwiczenia dykcji podczas śpiewu
  • Wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania
  • Rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych