Biedronki Tematyka zajęć

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI CZTERO/PIĘCIOLETNICH NA MIESIĄC WRZESIEŃ
Tematy tygodnia:
  1. Mój wygląd
  2. Moja grupa
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Idzie jesień… przez las, park
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
  • Kształtowanie umiejętności planowania.
  • Usprawnianie aparatu oddechowego dzieci.
  • Doskonalenie umiejętności ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby.
  • Rozwijanie wyobraźni dzieci.
  • Wdrażanie do umiejętności globalnego czytania.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej.
  • Utrwalenie nazw pór roku oraz ich charakterystycznych cech.
  • Rozbudzanie zainteresowania dzieci zmianami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Doskonalenie umiejętności manualnych (cięcie papieru, mocowanie).
  • Poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy
  • Zapoznanie dzieci z zasadami układania rytmu.
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Zapoznanie dzieci ze zjawiskami  atmosferycznymi charakterystycznymi dla jesieni.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na podany temat.
  • Rozwijanie zdolności manualnych.
  • Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.
  • Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • Kształtowanie u dzieci wiary we własne możliwości podczas zabaw konstrukcyjnych.
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności analizy i syntezy głoskowej.
  • Rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu – hartowanie.
  • Poszerzenie wiadomości na temat życia zwierząt w czasie jesieni.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów (pary funkcyjne).
  • Wyzwalanie u dzieci aktywności pantomimicznej.
  • Kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.
  • Rozwijanie u dzieci sprawności manualnej.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas jesiennych zabaw.
  • Rozwijanie umiejętności rzutu do celu.
  • Kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji.
  • Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
  • Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • Wspieranie ciekawości dzieci i kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków.
  • Kształtowanie odporności emocjonalnej.
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego obserwowania otoczenia, nazywania jego elementów, porównywania ich z tym, co znajduje się bliżej i dalej.