Żabki Tematyka zajęć


 

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na luty 2019
W oparciu o nową „Podstawę programową” z 2017 r oraz  program „Plac zabaw”
dla 4 latka
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
1. Baśnie, bajki, legendy
2. Bale, bale w karnawale
3. Walentynkowy Bal Karnawałowy

4. W dawnych czasach
5. Wynalazki

 
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
  • ·Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów         literackich.
  • ·         Kształtowanie umiejętności odtwarzania zapamiętanych informacji.
  • ·         Kształtowanie postawy aktywnego i kulturalnego odbiorcy sztuki teatralnej i filmowej.
  •           Radość z uczestnictwa we wspólnej zabawie karnawałowej
  •     Wzmacnianie poczucia przynależności do przedszkolnej wspólnoty 
  •     Rozwijanie umiejętności kontrolowania tonu i głośności mówienia.
  • ·         Rozbudzenie zainteresowania książką, literaturą dla dzieci.
  • ·         Doskonalenie technik zapamiętywania (mnemotechniki).
  • ·         Rozwijanie spostrzegawczości.
  • ·         Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
  •                       Doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.
  •                      Rozwijanie umiejętności układania historyjek obrazkowych zgodnie z chronologią wydarzeń.
  • ·         Rozbudzanie fantazji i wyobraźni.
  • ·         Rozwijanie umiejętności teatralnych.
  • ·         Zilustrowanie utworu literackiego za pomocą przedstawienia kukiełkowego.
  • ·         Rozwijanie poczucia rytmu.
  • ·         Kształtowanie umiejętności współpracy w parach.
  • ·         Zapoznanie dzieci ze zwyczajami karnawałowymi.
  • ·         Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych cech.
  • ·         Kształtowanie umiejętności dobierania stroju adekwatnie do okazji.
  • ·         Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami.
  • ·         Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze strachem przed wizytą u fryzjera.
  • ·         Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych emocji i rozpoznawania      różnych emocji u innych osób.
  • ·         Usprawnianie aparatu oddechowego.
  • ·         Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.
  • ·         Kształtowanie wrażliwości muzycznej.
  • ·         Kształtowanie umiejętności łączenia przyczyny ze skutkiem.
  • ·         Wzbogacenie zasobu słownictwa dzieci związanego ze światem dinozaurów.
  • ·    Rozbudzanie ciekawości badawczej.
  • ·         Poznawanie rożnych form ekspresji artystycznej – rysowania węglem.
  • ·         Kształtowanie umiejętności manualnych.
  • ·         Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  • ·         Rozwijanie pomysłowości dzieci.
  • ·         Rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi.
  • ·         Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w którym jest mniej, więcej i tyle samo.
  • ·         Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie.
  • ·         Wzbogacenie zasobu słownictwa związanego  z podróżowaniem, środkami transportu.
  • ·         Kształtowanie umiejętności układania rytmów z figur geometrycznych.
  • ·         Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania i wypowiadania się na jego temat.
  • ·         Kształtowanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby.
  • ·         Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe.
  • ·         Doskonalenie pamięci słuchowej.
  • ·         Doskonalenie umiejętności tworzenia prac technicznych z wykorzystaniem różnych materiałów.
  • ·         Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
  • ·         Rozwijanie pomysłowości i aktywności twórczej.
  • ·         Wdrażanie do umiejętności zakończenia rozpoczętej pracy – przełamywanie barier typu „nie umiem”.