Pszczółki Tematyka zajęć

Znalezione obrazy dla zapytania grafika wielkanoc
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej kwiecień 2019
 w oparciu o program „Plac zabaw” dla 4-5 latka
 
 
Krąg tematyczny:

1. Praca rolnika
2. Dbamy o naszą planetę
3. Wielkanoc
4. Tajemnice książek

 
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
  • zapoznanie z tradycją wykonywania palm wielkanocnych;
  • doskonalenie umiejętności opowiadania i dzielenia się własnymi doświadczeniami;
  • poznanie tradycji ozdabiania jaj;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • utrwalenie nazw i symboliki elementów święconki;
  • identyfikowanie i podawanie nazw emocji;
  • porządkowanie wiedzy na temat tradycji obchodzenia Wielkanocy;
  • doskonalenie czytania globalnego;
  • poznanie polskich i zagranicznych zwyczajów wielkanocnych;
  • doskonalenie precyzji ruchów i sprawności ruchowej;
  • poznanie różnic między sianem a słomą;
  • doskonalenie umiejętności szeregowania;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw roślin rosnących na polu;
  • doskonalenie chwytu pęsetkowego i motoryki małej;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
  • rozszerzanie słownika dziecka;
  • doskonalenie umiejętności opisu;
  • poznanie nazw i działania maszyn rolniczych;
  • ekspresja twórcza;
  • poszerzanie wiedzy na temat produktów ekologicznych;
  • doskonalenie umiejętności klasyfikacji;
  • pobudzanie odpowiedzialności za środowisko;
  • wprowadzenie litery Z, z;
  • doskonalenie słuchu fonemowego;
  • kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego;
  • doskonalenie umiejętności segregacji śmieci;
  • wprowadzenie pojęcia recyklingu;
  • rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza, poczucia odpowiedzialności oraz troski o czystość otoczenia;
  • doskonalenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń;
  • wdrażanie do oszczędzania wody i ochrony środowiska;
  • doskonalenie rozumienia pojęć matematycznych dotyczących objętości;
  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych;
  • kształtowanie poszanowania dla książek;
  • doskonalenie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • wprowadzenie litery F, f;
  • kształtowanie motywacji do samodzielnego czytania;
  • zapoznanie z różnymi rodzajami książek;
  • rozwijanie umiejętności plastycznych;
  • rozpoznawanie grafemów poznanych dotąd liter;
  • rozwijanie sprawności językowych;
  • zapoznanie z aspektem monetarnym;
  • przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się podczas wycieczki.