Biedronki Tematyka zajęć

PLAN  PRACY  WYCHOWAWCZO-
DYDAKTYCZNEJ
na miesiąc  - Grudzień
dla  dzieci   4-5 – letnich
w oparciu o nową „Podstawę programową”z 2017 roku i program wychowania przedszkolnego pt. „Zabawy z porami roku”
 
Tematyka  kompleksowa:
  1. „TUTAJ ROSŁY PAPROCIE”
  2. „PRĄD ELEKTRYCZNY”
  3. „ŚWIĘTA TUŻ, TUŻ”
Zadania programowe:
  • Rozbudzanie ciekawości i zainteresowań otaczającym światem brył
  • Rozpoznawanie i nazywanie instrumentów dętych i smyczkowych
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Kształcenie umiejętności  rysowania po śladzie
  • Zapoznanie z budową i trybem życia dinozaurów
  • Utrwalenie liczb od 0 do 5
  • Kształcenie umiejętności dzielenia słowa „Mikołaj” na sylaby i głoski.
  • Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki o „Mikołaju”
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Uwrażliwienie dzieci na bezpieczne korzystanie z urządzeń elektrycznych
  • Kształtowanie szybkości poprzez szybkie reagowanie na sygnały
  • zapoznanie z rolą urządzeń elektrycznych w życiu codziennym
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasady dotyczącej korzystania z urządzeń elektrycznych podłączonych do sieci.
  • Utrwalenie pojęcia abstrakcja
  • Uwrażliwienie dzieci na działanie linii i plamy
  • Kształcenie umiejętności przeliczania w zakresie 6
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6
  • Aktywizacja procesów: myślenia i wyobraźni
  • Wdrażanie do aktywnego słuchania muzyki klasycznej, zaznajomienie z jej specyfiką i pięknem
  • Wdrażanie do precyzyjnego kolorowania rysunków
  • Budzenie zainteresowania kompozycjami artystycznymi z prostokątnych figur
  • Rozwijanie logicznego myślenia i koncentracji
  • Utrwalenie pojęć: mniej, więcej
  • Kształcenie umiejętności słuchania i rytmicznego wygrywania dźwięków
  • Wdrażanie do prawidłowego używania określeń: najpierw, potem, teraz
  • Rozwijanie uzdolnień dekoracyjnych dzieci
  • Kształcenie umiejętności rozróżniania i nazywania drzew iglastych: choinka
  • Zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery „r ,R”
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej
  • Czerpanie radości ze wspólnego śpiewania kolęd
  • Utrwalenie określeń (dodać, odjąć, równa się)
  • Utrwalenie znajomości tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia
  • Wdrażanie do kulturalnego zachowania się, używania form grzecznościowych
  • Rozumienie wieloznaczności znaczenia słowa dom
  • Wdrażanie dzieci do umiejętności formułowania życzeń
  • Kształcenie motoryki małej, dużej
  • Budzenie zamiłowania do śpiewu