Biedronki Tematyka zajęć

PLAN  PRACY  WYCHOWAWCZO-
DYDAKTYCZNEJ
na miesiąc  - Kwiecień
dla  dzieci   4-5 – letnich
w oparciu o nową „Podstawę programową”z 2017 roku i program wychowania przedszkolnego pt. „Zabawy z porami roku”
 
Tematyka  kompleksowa:
  1.  Nadchodzi wiosna
  2. Zwierzęta pod ochroną
  3. Bajki i baśnie
  4. Wielkanoc
Zadania programowe:
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Ukazanie piękna budzącej się do życia przyrody
  • Rozbudzanie zamiłowań do poezji
  • Wdrażanie do dłuższego skupiania uwagi
  • Kształcenie umiejętności logicznego myślenia i kojarzenia faktów
  • Kształtowanie szybkości poprzez szybkie reagowanie na sygnały
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie znanym dzieciom
  • Rozwijanie wyobraźni plastycznej i umiejętności segregowania
  • Dostrzeganie zmian zachodzących na przedwiośniu w świecie roślin
  • Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej
  • Kształcenie wrażliwości muzycznej i rozwijanie predyspozycji muzycznych
  • Kształcenie inwencji twórczej dzieci oraz rozwijanie wyobraźni i fantazji
  • zapoznanie dzieci z tradycyjnym sposobem wykonania kukły Marzanny oraz zwyczajem pożegnania zimy i powitania wiosny
  • Wdrażanie do bezpieczeństwa
  • Utrwalenie nazw kwiatów i ptaków
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania odgłosów wiatru, burzy, deszczu, śpiewu ptaków
  • Układanie zdania z nazwami ptaków
  • Budzenie zainteresowań życiem zwierząt w innych krajach, w odmiennych warunkach geograficznych
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej
  • Zapoznanie ze zwierzęciem chronionym w Polsce
  • Rozwijanie sprawności manualnych
  • Rozwijanie cech motoryki: zwinność i szybkość
  • Doskonalenie orientacji w przestrzeni
  • Rozwijanie myślenia i słuchu fonematycznego
  • Ćwiczenie umiejętności niezbędnych do nauki czytania
  • Poznanie wiadomości o jeżach
  • Wzbogacenie słownictwa o nowe wyrazy
  • Koordynacja ruchów rąk i palców z pracą oczu
  • Rozwijanie umiejętności plastyczno – technicznych
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych
  • Stwarzanie możliwości do własnych wypowiedzi za pomocą różnorodnych środków artystycznych
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej wyrazów o prostej budowie fonetycznej
  • Rozwijanie cech motoryki: zwinność i szybkość
  • Wzbogacanie słownictwa o pojęcia związane o ochroną gatunkowa w Polsce
  • Utrwalenie znajomości pór roku.
  • Rozwijanie mowy i myślenia
  • Wzbogacenie wiadomości przyrodniczych
  • Wdrażanie do wspólnej, zgodnej zabawy
  • Zapoznanie z ptakiem chronionym w Polsce,
  • Wzbogacenie słownictwa o nowe wyrazy
  • Kształtowanie prawidłowej postawy
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawani zwierząt chronionych
  • Rozwijanie mowy i myślenia
  • Rozwijanie umiejętności globalnego czytania
  • Rozwijanie umiejętności mówienia i budowania zdań
  • Rozwijanie twórczości słownej
  • Nabywanie umiejętności aktorskich
  • Wdrażanie do prawidłowego określania kierunków i położenia przedmiotów                   w przestrzeni
  • Rozwijanie procesów myślowych, porównywania i dokonywania uogólnień
  • Zapoznanie dzieci z treścią wiersza Juliana Tuwima „Rzepka
  • Kształcenie słuchu muzycznego i pamięci muzycznej
  • utrwalenie pojęć: autor, ilustrator, wydawca
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci książką
  • Wdrażanie do właściwego zachowywania się w miejscach publicznych
  • Rozwijanie sprawności ruchowych: gibkości
  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i tradycjami świątecznymi
  • Zapoznanie dzieci z rolą biblioteki
  • Zapoznanie z wyglądem małej i wielkiej litery „w, W,
  • Kształcenie umiejętności rozróżniania i nazywania zbóż,
  • Kształcenie umiejętności pracy w zespole
  • Aktywizacja umysłu i ciała dziecka do działania
  • Wprowadzenie pojęć: kukiełka, marionetka, pacynka
  • Zachęcanie dzieci do podtrzymywania tradycji świątecznych
  • Kształcenie umiejętności obserwacji
  • Wdrażanie do zachowanie dyscypliny w pracy 
  • Uzmysłowienie dzieciom bogactwa różnych tworzyw, ich faktur i barw
  • Rozwijanie sprawności ruchowej
  • Rozwijanie poczucia rytmu
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania.
  • Rozwijanie pamięci mechanicznej
  • Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
  • Kształcenie orientacji przestrzennej oraz poczucia rytmu i estetycznego poruszania
  • Rozwijanie sprawności fizycznych takich jak siła, zręczność, zwinność
  • Przygotowanie do nauki pisania i czytania
  • Poznanie ciekawostek z życia jaskółki